söndag 3 oktober 2010

Tröttis är jag det!

Jag äre grymt trött i dag natten har varit hemsk.
Okej jag råkade komma i säng alldels för sent
kan jag avslöja nu.
F var ju ute i går och partjade med pöjkarna.
Så jag skulle vara snäll och sitta uppe och
vänta tills han kom hem tyckte jag själv.

Men när kl var 12 och ingen F hade kommit
hem så fick det bli att söva utan honom.
Och det gick ju filemang och sömna utan sällskap :-)
Men kl 01:20 är det någon som kommer och vem
kan det vara?
Jo gissa det ni det är nämligen min man som
är ganska groggy av sig haha.
Och självklart väcker han mej.
Han skulle ju berätta att FBK vann och har
kul dom hade haft hemma hos polaren.
Usch jag örkade värkligen inte lyssna och sa söv med dej.
Tydligen gick det inte in hos honom så han ortsatt att babbla.
Så jag fick typ lyssna på hans snack i 20 minuter sen lyckades
jag i alla fall att sömna.
Kl 03:00 blir jag väck igen ut av en bil som dundrar förbi.
och självklart så vaknar Oscar ut av oväsnet.
Och han vill ha mat nej nej jag måste gå upp.
Hjälp vad trött jag var.
Men jag lyckades göra iordning mat och ge han mat.
Så fort han ått mat så sömnade han igen tur
och jag kunde också söva :-)
Men vid 06:30 vaknar han igen och den här
gången skriker han och är arg som ett bi.
Usch jag hatar att bli väckt med skrik.
man blir så arg och sur haha.
Så det var bara för mej att gå upp den här gången också.
Namn namn vad gott det var med mat.
Och jag satt uppe en stund tills Oscar sömnade efter 1 timma.
Jag ville söva lite till så man kunde vara lite gladare under dagen.
När kl är 10 så vill Oscar ha mat igen nej nej nej.
Jag vill inte ge han mat nu Nu är det F tur att ge mat.
Men han gick upp och gjorde andra grejer.
Fyfan så jag fick ta det passet också.
Sen gick även jag upp och Oscar fick mat och
så lekte vil lite :-)
Filip var även uppe då och det var bara att göra
frukost till oss.
Har blivit mycket lek här hemma.
Vid 12:30 ville Oscar ha mat igen då sa jag till F nu
är det tamefan din tur att ge mat.
men nej han nobbar mej och säger att han ska på bandy nu

och bara russar i väg.
Fyfan vad arg jag blev.
Så när han kommer hem så ska han fan få igen ;-D
Resten av dagen är det hans tur att ge barnen mat
och lek :-)
Jag har haft barnen från i går och hela natten ocyh
fram tills nu.
Kan man inte ta hand om barnen efter man vart ute
och röjt då ska man tamefan inte gå ut och röja.
Nästa gång är det min tur att gå ut och partaja.
Men det dröjer nog för jag skulle inte ens
betalla 1 kr för att komma ut och dansa
i den här luffarstaden ;-D
Jag väntar när jag är I Eskilstuna stad och
mina vänner bjuder ut mej.
Då ska vi ha sköj.
Jag kommer nog hem i början av november.

Nu sitter man här och Filip o jag har just ätit mat.
Snart kommer F hem.
Då får han allt göra iordning mat till sig själv.
Och sen ska vi iväg på 1 års fest :-)
Fira en söt pöjk som fyller hela 1 år.
Föra helgen var vi i väg då också på 1 års fest.
Och då var det nämligen filip o Oscars kusin
Alexander som fyllde hela 1 år.
Å vad söt den lilla pöjke har blivit.
han är så liten och mjuk.
Oscar är nog snart störe en honom :-P
Alex väger nog ca 10 kilo.
Oscar väger 6500.
Han kommer ju bli en boll om han inte börja röra på sig.
Fast nu är han ju förstås liten så dom extra kilona
springer vi bort sen :-)

Pöss på er alla pöss pöss tack för ni läser min blogg.
Pöss mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin