lördag 23 oktober 2010

Lördag!

Nu så är det lördags kväll.
Dagen har varit helt okej har hunnit med en hel del.

Vaknade 9 gick upp och diskade sen så kom barnen upp
så var det bara att duka fram frulle till oss.
Satt där en stund och hade morgonmysspyss.
Efter det så började vi duka fram kakor och göra
i ordning kaffe.
Så vidare in i badrummet att fixa till frisyren och
sminka sig lite.
Efter det så var det bara att ta på sig kläder
så var man redo för besök.

Hant med att små plocka lite innan gästerna kom.
Förstår mig verkligen inte på hur allt blir så skitit så fort?
Vi stor städade i går och det första man ser i köket
på morgonen är små smulor.
Och in i vardagsrummet hade filip tagit ut alla spel och
pussel så det var en enda röra.

När kl var 10:30 kom gästerna.
Trevligt och träffas måste jag säga :-)
Vid 1 så åkte det igen.
Oscar fick sin lilla doppressent.
Jätte bra present en dop sparbössa som
var formad som en flodhäst.
Och den var jätte fin o så mysig.

När gästerna hade åkt så passade vi
på att äta och så gick vi ut efter det.
Vi var ute hela eftermiddagen.
Blev en lång promenad och massa
lek i en lekpark.

Nu i kväll har vi härjat här hemma.
Vi har sprungit runt här som
galningar och även spelat massa
spel :-)
Och sist men inte minst har vi sjungit.
Nu så kan ni gissa om jag är hes?
Haha lär ju inte ha någon röst kvar i mörn :-D

I mörn blir det lugnt förutom på eftermiddagen då
ska vi träffa Filips farmor.
Hem och äta hos henne.
Gott gott det ska bli med mat.
Och på torsdag så ska hon i väg
och resa.
Låter ju väldigt kul inte helt fel och
komma i väg till sol och bad just
nu.
Visa har råd att åka jorden runt andra har
knappt råd att ta sig någon vart i Sverige ens.

Nu har jag använd med min medicin i 3 dagar
och jag känner mej lite lugnare.
Men som sagt jag tar morgonen och morgon
dagen som den kommer.
Och känner jag att jag måste få ut mej något
så ska jag inte sitta där tyst.
Ut med ordet och håll det inte för dig själv.
Det har jag lärt mig :-D
I mörn blir det att börja att ta 2 mediciner
på morgonen får väl se om det blir någon skillnad.
Ska bli spännande och se vad som händer.

Ha en trevlig vild lördags kväll.
Nu ska jag äta ostbögar och ta mej
ett varmt bad.
Inte helt fel lyx för mej :-D
Hoppas bara jag kan ta Fredriks kalla
cocacola skulle inte vara helt fel och sno åt
sig lite och ha det i ett kallt glas.
Hoppas jag lyckas att ta lite i från honom.

Pöss på er alla kära blogg läsare pöss pöss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin