torsdag 7 oktober 2010

Bakdag!

I dag är det en regnig dag *blä*
Men vad gör det? jag har nämligen massa
planer här hemma och göra.
Först ska man i väg till affären och köpa massa
grejer och sånt.
Efter det åker vi till församlingshemmet och får nyckeln
redan i dag :-) sket bra ju.
Ojoj snart är det dax för dop inte många
dagar kvar nu.
Och det ser jag fram i mot prästen blir
en kvinna.
Och kyrkan är vit och det gillar jag.
Vita kyrkor tycker jag är mycket mysiga än bruna
och andra färger.
Ja färgen har stor betydelse på visa grejer.

Efter vi gjort allt blir det en bakdag.
Och självklart om filip vill ska
han vara med.
För han är jätte duktig på dl mott och allt
som är på.
Vi har tränat hela morgonen och gjort det
till en lek och nu kan han allt som är
på :-)
Först tar han den stora och säger dl mott.
Sen tar han msk och säger matskedd.
Och så vidare :-)
Vist är han duktig? jo det tycker jag faktist.
han har lärt sig något nytt bara på en dag.
Mitt hjärta slår upp till 100 för att han lär
sig så fort.
Hoppas bara nu att han vill vara med...
Kameran kommer jag att ha med :-)

Även när vi går till dagis så har vi tränat
på höger och vänster och rakt fram och bakåt hihi.
Jätte kul har vi när vi går våra promenix till dagis.
Tur att det finns olika vägar att gå och att han
kan vara med och bestämma.
Han kan hela vägen och så säger han vänster
höger jätte kul och fort går det.
Råkar jag gå rakt så skriker han Nej vänster mamma.
Det är han som ska till dagis inte jag så det är
han som får välja väg.
Han är så duktig mammas underbara söta hjärtgryn.

Pöss på er alla mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin