måndag 4 oktober 2010

Måndag morgon!

Hej svejs här sitter jag och jag har just
stigit upp ur sängen.
Faen vad gött det e och söva ut i bland.
Tur att man har en snäll man som ställer upp i bland.
Fast jag känner att jag är lite trött fortfarande men
mitt kaffe är ju snart klart.
Undra om jag börja bli kafeberoende?
För nu när jag gick upp och skulle göra kaffe
så sätter jag i kontakten och drycker på knappen :-)
ja det ska vara engelt och göra kaffe.
Så jag springer i väg på toa och gör mej ordning.
Efter en stund så hör jag något i köket och gissa
det är min kaffe bryggare som är arg på mej.
Ups jag hade vist glömt att hälla i kaffe och pulver
och även filter haha.Så så enkelt är det inte och göra
kaffe om man är tom i bollen.
Funderar ju på om man ska önska sig
en kaffe maskin ut av tomten i julklapp?
då det endå så är jul snart.
Så nu hoppas jag att mitt kaffe kommer smaka bra när det
snart är klart.

I dag så består dagen ut av att jag måste diska.
Nää vad tråkigt det är och diska i bland.
Specielt när det inte är jag som har
använd allt.
Fast ännu argare blir man ju på F som
aldrig sköljer av efter sig :-(
Jag märker inte det förän jag ska börja diska.
Då ser man hur det sitter fast på tallriken.
Jag tjtar nog 1000 gånger på F att han måste
skölja av efter sig men det är lika illa varje gång.

Efter det ska jag hinna med att ränsa kläder.
Först Oscars ska slänga undan 56 kläderna.
Och ta in 74 ,80 i skåpet.
62, 68 ligger så klart i byrån :-)
Kläder som vi använder har vi i byrålådorna.
Och det vi inte använder ligger i garderoben och
väntar :-)
Kanske måste ta en titt bland Filips kläder också förstås.
Oj sen får det även bli mina kläder men det har jag ingen
störe lust med i dag.
Det lär jag aldrig hinna med innan kl blir 1.
För då ska jag ut och promenera och efter
promenaden hämtar jag hem filip.
ja då går hela dagen åt att man ska leka
och härja med filip :-)
Vi ska nog vara ute och leka i dag.

I går var vi ju i väg på 1 års fest
hos B.
En stor och söt grabb.
han blev jätte glad över ala paket
han fick.Men han fick även mycket
sama grejer :-(Lite tråkigt ju
men det är sånt som händer.
Vi hade väldigt trevligt borta.
Tårta och kakor och bullar blev det.
Filip sprang runt och lekte med dom andra
barnen.
F o jag satt i söffan och snackade med
gött fölk nice det.

Näj nu måste jag dra bye bye pöss
mammatingleing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin