lördag 30 oktober 2010

mysskväll!

I går var det ju Fredag!
Morgonen var ju SEG.
Trött och mörkt var det ute depp depp depp.
Blir inte piggare ut av att se att det är koll svart ute
och man vet att kl är 7 och att man måste upp.
Stiger upp och tänder alla lampor i hemmet.
Och försöker vakna till.
Det är inte lätt att bli pigg när det inte är ljust ute.
Sen så kommer F upp och släcker alla ljus.
Då blir man ju sur hallå liksom här försöker man
allt och vakna till.
F har inga problem med att komma upp när han väl
stiger ur sängen :-D

F jobbade ju i går :-)
Jag fick ta båda barnen till dagiset.
Morgoen fungerade bra vi åt frukost och hade trevligt.
Men när vi skulle till dagis så ville Filip inte ha overall på
sig.Det var bara jacka och jeans han ville ha.
Och så fick det bli.
Och när vi skulle gå ville han åka vagn och tyvär så har
jag ju bara 2 händer och 2 händer behövs till Oscars vagn.
Så då blev Filip sur för det :-(
Men när vi öppnade dörren fick han se sin cykel och sprang till den.
Men det visade sig att det var punka på hjulet.
Har inte fixat det än :-(
Och då kunde vi i ju inte cykla :-(
Och argare blev Filip han vägrade gå liksom.

Men efter mycket tjat så begav vi oss till dagis.
Väl på dagis sprang han in och börja sjunga :-)

Oscar o jag tog oss en solig morgon walk.
Väldigt skönt liksom.
Måste bara passa på när solen skinner.
Men oj vad trött jag var tänkte urk jag kommer inte
örka men jag tvingade mej själv.
Och jag kom ju fram :-)

Jag städade och diskade hemma.
Och så var kl dax att hämta hem filip.
När vi kom hem så spelade vi spel.
Sen satt vi igång en film.
Efter det gjorde jag mat.

Fredagskvällen hade vi myss som vanligt
framför idol och ostbågar hade vi allt.
Hade laddat inför kvällen.
godis ostbågar och levande ljus hade vi.
Hihi jag tycker fredags kvällar är
mysigare än vad lördagskvällar
har att bjuda på.
Men det kanske bara för att jag tycker
det finns mer på tvn på fredagar.

Pöss mammatingleing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin