fredag 22 oktober 2010

Snö!

I dag på morgonen så väcker Filip mig och skirker det
snö ute mamma.Jag vill gå ut.
Okej kl är runt 7 och både Filip o jag har blivit förkylda.
Jag har grymt ont i halsen *ajaj*
Och Filip han har fått rökhosta *host*
kanske inte men höst hosta låter bättre så
det har han fått.
Usch vad han hostar på natten jobbigt för honom :-(
Så idag blev det inget dagis för hans del.
Kände att det var bättre och ha honom hemma.

F jobbar i dag och jag som är lite sjuk har
inte alls så mycket energi som man vill ha.
Så hela morgonen fram till lunch har filip skirkigt och
hållit på och sagt jag måste ut.
Till slut så fick jag nog och gick ut med honom i 30 minuter.
Han skulle smaka på snön fast jag jaggade honom hela tiden
med att säga sluta äta snö du får mask i magen.
Då skriker han jag måste äta snö.
Oj vad jag är trött på måste ordet hela tiden.
Allt han gör säger han jag måste jag måste och så blir han arg.
Hihi en liten trots kille jag har hemma.

När jag lurade in Filip ja då var han jätte arg och ville ut igen.
Jag måste ut mer snö mer snö.
Till slut så sa jag nej nu är vi inne och spelar spel.

Nu sover filip lunch så jag passar på att sitta här en stund.
F har varit hemma under lunchen och ätit mat.
Han slutar 5 i dag så nu ska jag passa på och städa.

I mörn får vi ju besök ut av min kusins föräldrar ska bli skoj :-)
Så det är något jag ser fram i mot klart.
Så det måste vara fint i hemmet.

Den här veckan har ju bara russat fram.
Den tiden jag inte har haft datorn så har
jag pysslat och även målat på tavlor :-)
Väldigt bra avkoppling med att måla och
scrappbokning.
Det är avkoppling för mej.

Tisdag var vi ju hos svärfar då jag
lånade hans dator.
blev även pannkakor där *mums*

Onsdag.
Så var Filip o Fredrik hos svärfar.
Oscar o jag passade på att ta oss en lång promenad.
F var ju hos sin pappa för han skulle hjälpa honom med
hans dator som hade problem med windows.
Men i alla fall så fick vi en liten stund tillsammans.
För senare på kvällen så ringer filips gammel mormor.
Hon har skaffat bärbar dator nu en ny så den behövd
hon hjälp och få i gång.
Bra att F är så händig med det han kan hjälpa till med.
Men det skulle vara roligt för honom om han kunde få
tillbaka något för det han gör.
Han hjälper ju till väldigt mycket och ingen erbjuder
honom något tillbaka.
Som att kanske fråga honom att ta barnbarnen en stund på
dagen nej det finns inte ens i deras tankar..

Torsdag var det i går.
Ja då var det nästa tur.
Då var det svärmor och hennes göbbe.
Som skaffat sig en ny 60 tums tv.
dom hade 50 förut men man måste ju hänga
med i svängarna man ska ha det som är störst
och bäst.
Ja så gör ju rika amatörer :-)
Se på mej jag är rik jag har allt :-P
Så den tvn skulle f hjälpa till och installera och
få igång och även sätta upp den på väggen.
Phu en hel vecka har alla behövt hjälp.
Förstår liksom inte.
Men i alla fall så hant hela familjen o jag vara ute
i skogen i går och det var underbart kan jag lova.
Jätte mysssigt var det och fint o även toppen väder.

pöss på er alla mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin