söndag 17 oktober 2010

Sko tjuven

Snart är helgen över :-(men som sagt det kommer en till.
I dag har det mest bara varit lugna gatan här hemma.
Jag har haft grymt ont i ryggen *ajaj*
Måste ha sövit konstigt i natt.

Vi var ju ute nu i kväll tänkte att det skulle
bli en power walk.
Men min rygg pallade inte med det så det
blev en sväng till lekparken.
Och ni kan gissa att Filip var jätte stolt
och glad att få leka av sig :-)
Innan vi skulle gå ut i dag så frågade F
var hans skor var?
Hmm svara jag vart ska jag veta vart dom är?
Jag hittar inte dom jag har letat överallt
säger fredrik.
Men hade du med dom till banydn=
Nej det hade han inte haft.
Så var det dax för mej att ta på mej mina skor nej
jag kunde inte hitta mina kära skor hemma
och inte helller filips skor.
Jag börja bli orolig och tänker hjälp.
Tänk om vi har haft en sko tjuv här hemma?
Usch vart kan skorna vara.
Men som tur var så hittade F våra skor i barnvagen.
Hmm var gör dom där???
Ja ni kan räkna ut att det var Filip som hade gömt dom där.
Men det ville han inte erkänna att det var han.
Jämnt när han leker med katten och gizmo ligger i
vagnen under korgen då ska filip jämnt börja kasta
grjejer eller slänga handdukar i korgen så
han gömmer katten.
Så den här gången blev det skor som katten fick på sig.
Stackars kisse men som tur är så är han snabb på att fly.

Nu är det kväll så nu blir det kvälls macka och nattsaga.
Pöss på er alla.
/mammatingeling pöss pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin