torsdag 28 oktober 2010

Dagarna bara springer i väg!

Jag hinner intte med dagarna bara springer i väg helt enkelt.
Glömmer till och med bort att blogga.

Vet ni det värsta som hänt mej i veckan?
Det är när jag var och stor handlade med
hela familjen.
Stor barnvagn och liten bil och ni hör
ju själva det går inte hop.
Ge mej en stor dogge van det skulle
sitta fint.
Bara köra in vagnen i bilen utan att tänka
på att fälla ihop den hela tiden.
Ut och in fram å tillbaka.
Men jag får väl vara tacksam över den lilla
bilen man har :-)
Finns ju familjer med massa barn som inte
ens äger ett körkort.
I alla fall det värsta som hände mej när vi var och
handlade det var när vi skulle sätta in barnen i bilen
och in med barnvagnen.
Lastar in påsarna barnen och vagnen.
Allt är packat och klart tills man
sätter sig i söffan och på kvällen
går igenom lite små saker.
Kommer då på shit vi måste ha glömt en matkasse :-(
Usch vad träligt det kändes 250 spän bort
i onödan.
Kan bara hoppas att det var en uteliggare som
fick min mat.Men om jag känner min kopp
rätt så har jag en känsla av att det var
säkert en rik amatör som hittade min matkasse.
Ja rika människor vill bara ha mer och mer.
Det är bara titta på Fredrik reinfeld han vill bara ha mer o mer.
Jag hoppas maten räcker den här månaden annars får
jag äta vatten och bröd sista veckan i november.
Det viktigasde är ju att barnen får allt det behöver.
Jag klarar ju mig.

I går var det onsdag då hälsade vi på fredriks farmor.
Hon har ju flyttat till lägenhet nu.
Så det är litet och mysigt passar bra om
man bor själv.
Det var i alla fall en mysig liten gullig lya hon
har flyttat till.
Hon var så glad att vi kom och hälsade på.
Hade tillå med gjort köttbullar och potatis.
Jätte gott var det.
Fik även fika mumsigt var det.

I dag har det blitit lugnt.
Det blåser lite ute och nu regnar det.
Vi har i alla fall tagit en tripp till lekparken
så filip kunde leka av sig.
Efter det var vi på bibloteket.
Nu är man hemma ska göra sallad nu.

pöss på er alla mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin