onsdag 6 oktober 2010

Tisdag!


I går var det ju nämligen Tisdag och hela
dagen hade jag fullt ös.
Därför hant jag inte med och sitta vid datan ens.
Morgonen började med att vi lämnade filip
på dagis och sedan åka i väg direkt hem och hämta
katten som skulle i väg till farbror doktorn.
Vi valde att åka till karlskoga och det var
ett jamande i bilen mauuumauuu så lätt det hela vägen.
Så ni förstår att min kisse gillar inte att åka bil.
Vi lämnade honom innan 10 och sen skulle vi hämta honom
vid 12...
Så vi passade på att gå på willys och handla och även i några
andra butiker. sen så var kl 12.
Hämtade kissen och han var groggy och jätte trött.
Stackars kisse nu har han inga bollar kvar :-(;-(;-(
Men men han värkar i alla fall inte sakna dom.
Vid 1 så var vi hemma igen.
Då var det bara plocka upp allt man handlat och sedan
ta in katten han vinglade och hade sig.
Tillslut så insåg han ju själv att han inte kunde gå :-(
Så han la sig ner på filten och söv.
Sen stack vi i väg och hämta Filip.
Men vart jag en gick så skulle katten med.
Han var superkelig i går allt.
Jag fixade till soppa och bröd till oss så
vi åt soppa i går.
Det tyckte filip smakade bra sen så fick han 2 bröd till.
Efter vi hade ätit så drog F i väg och spelade spel med
sina vänner.
Kvar blev kissen jag o mina pöjkar...
Inte en blund ville Oscar ge och hade
bestämt sig för att vara vaken.
Och till kvällen när kl var 8 så skulle filip söva.
Läste saga och sa godnatt till honom
Men det varade inte länge för efter 15 minuter kom han
upp till mej jag kan inte söva.
Jag bara du måste söva och la honom i sängen.
jag sjöng läste en till saga och gjorde massa.
Men nej han skulle inte söva.
Och jag höll på att bli arg men jag insåg ju ganska snart.
Att det inte hjälptes att bli arg jag blev bara tröttare och tröttare.
Till slut så gav jag mej jag gick upp ur söffan och poppade popcorn.
Ja jag vet det var sent men jag såg ingen annan ut väg.
Så det blev popcorn och mamma mu som vi alla 4 tittade på.
När mamma mu var slut så skulle filip äta macka och det fick han.
Äntligen trodde jag att han skulle söva näää söva sa han.
Vi skulle spela nalle 2 gånger blev det.
Sen började jag att jagga filip runt lägenheten trodde ju
att han skulle bli trött men nej han ville mer.
Så vi passade på att måla och pärla.
När kl var 11 så bestämde jag mig att vi kunde göra chokladbollar.
Det tyckte filip var kul och fort gick det.
F hade inte ens kommit hem.
Så 23:35 kom vi i säng och filip ville söva med mej o
det fick han allt.
Jag sömnade nog inte förän oscar somnade 23:50.
Vet inte när f kom hem men i alla all så låg
han i sängen när jag gick upp.

Pöss mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin