lördag 2 oktober 2010

Nu är det helg igen!

Ja så känns det i alla fall.
Var ju inte alls länge sen det var helg och nu är
det helg igen :-)
Oj vad veckorna bara springer på och snart är det jul.
Men jag har faktist mycket annat att tänka på nu.
Först är det ju dop nästa helg då ska Osacar döpas.
Det ser jag fram i mot och allt som behövs är ju beställt.
Det enda jag måste ta igen är att baka hela nästa vecka.
Sen ska allt vara klart på fredag.
Nycklarna får man ju på fredag kl 1 till församlingshemmet
då kan man fixa grymt mycket.
Okej filip & Oscars farmor ville ju så gärna vara med och duka.
Sånt tycker hon är jätte kul.
Vi får väl se hur det blir med det.
Jag ska i alla fall baka men duka skulle också vara kul.
Men men F ville ju ha hjälp ut av henne och han sa ju att
hon tycker det är kul och duka...
Konstigt att saker som är roliga kan hon ställa upp.
Men att komma på och fråga om hon vill låna

barnen någon timma det kan hon aldrig fråga om.
Måste ju vara skit tråkigt och umgås med sina barnbarn.
Så känns det faktist.
För det är alltid VI som får fråga om hon vill passa någon?
Men då måste hon fråga sin man först och sen kommer
hon på med massor av 100 ursäkter.
Så ni förstår att det måste vara skit jobbigt
och umgås med sina barnbarn.
Så jag tycker faktist det är jätte tråkigt
att hon aldrig kan ta barnen :-(
Vist Oscar märker ju inte av det.
men filip han blir störe för varje dag och jag får

höra många gånger att han saknar farmor :-(
Ja och vad svarar man på en sån fråga??????
Jag vill ju vara ärlig men det känns så hårt och säga
så som det är.
När Filip säger jag saknar farfar?
Ja då svarar jag att han har mycket att göra.
Han jobbar ju så mycket och även i Norge sen
har han sommarstugan att fixa med.
Ja det är alltid något han måste göra.
Men det är ärlighet och det stämmer ju att
han gör dom sakerna :-)
När Filip säger att han saknar mormor o morfar.
Då säger jag att dom bor jätte långt bort i från oss.
Dom träffar vi nästa månad.
Bruka ju gå en månad innan man träffar dom.
Men så är det ju när man bor en bit i från.

I går var det ju fredag.
Och då var Filip på dagis.
F o jag var tvungen att dra till ica maxi.
Så det blev att åka till karlstad och handla.
Och när man ändå så var där så blev det ju även
ett besk in till stan.
Var ju även tvungen att köpa pressent till B.
Ett par kompisar son som fyller 1 år imörn.
Så vi är bjudna på 1 årsfest *jippi*
Skönt att man hittatde en leksak i går.
Inte lätt att hitta någgra leksaker i bland.
Även med att det är snart är jul skrämmer mej.
vad ska jag köpa till våra barn???
Det står ju helt stil i bollen.
Funderar ju varje kväll vad man ska köpa.
Och filip frågar jag vad han vill ha?
Bara där säger han att han vill ha en spis
som han redan har :-D
Men men jag är en super morsa så jag kommer
allt säkert på något.Förr eller senare allt.

Blev inte alls så mycket handlade i går :-)
Förutom att vi var tvugna att köpa ett
all väder sett till filip.
Som han behöver ha till dagis.
Fröknarna skriver ju på att tavlan att alla
barnen måste ha överdrag byxor.
Oj vad mycket kläder man måste
tänka på nu när det är höst.
Men men jag hittade i alla fall ett jätte
fint allväder sett som var blå jacka
och svarta byxor *nöjd*
Så bilder kommer i kväll.

När vi kom hem så hämtade vi hem Filip.
han blev ju jätte glad över jackan o byxorna.
han tyckte det var jätte fint o det sa han.
Värmer i mammas hjärta då.
Han fick ju även ett cykel lås till sin cykel.
Så nu kan vi låsa fast cykeln så ingen
pundare kommeroch tar den ;-D
Synd att man inte få ha sina saker i fred.
Då måste man inhandla lås.

Filip hade ju även cyklat till dagis och han var
så duktig hela svängan hem och dit.
Å så duktig han är på att cykla min pöjk.
Och det bästa av allt han älskar att cykla.
Just det vi inhandlade även en cykelstång.
Kan vara bra och ha så han inte far i väg
i från oss haha ;-P

Kvällen beståg av ett besök hos gammel mormor.
Hon ville så gärna att vi skulle komma :-)
Så vi hade ju tid och man tycker ju lite synd om
henne.Hon går ner på stan i bland annars
sitter hon bara hemma.
Så det var kul att hon ringde och frågade
om vi ville komma.
Vi hade ju kunat säga nej men jag tyckte det
var gulligt bra ut av henne att hon ringde den här gången.
annars bruka hon bara komma och säga att vi ska med.
Efter man hade varit där så blev det hem ocn natt filip.
Då var ju bara Oscar som var vaken.
och vi hade en idol kväll här hemma :-)
Sen la vi oss vid 12.

Lördag är det nu.
morgonen gick hela familjen upp vid 9.
Vi var klara vid 10 då gick vi ut på en
lång promenad.
Så skönt väder det var bara lite sol som sakandes.
Men men det regnade inte i alla fall så vi kunde
jku gå ut.Och det får amn allt vara glad över.
Man kan inte begära sol varje dag.
Vi gick även till en lekpark som ligger
långt bort i från oss där vi bor.
Kul och leka i olika lekparker tycker jag.
Kl 1 så kom vi hem.

Så nu gör vi inte så mycket.
Ska fixa mat och så snart.

I kväll vet jag faktist inte vad som händer.
Hmm låt mej tänka.
Näää jag lägg av jag kommer inte på något.
Blir väl att leka med barnen och sen få ta kvällen
fram för tvn.
Och hoppas på att dom bjuder på något bra.

Pöss på er alla mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin