onsdag 6 oktober 2010

Städ dag!

I dag blev det en städdag.
Morgoenn vaknade man runt 9 mina pöjkar var
klara för att ge sig ut på äventyr.
Skönt tänkte jag då kan jag passa på
att städa upp här hemma.
När man har barn så blir det stökigt lika
fort i gen.Bruka vväl se fint ut i ca 2 dagar
sen är det kaos.
Vid 10 så gick pöjkarna ut.
Alvarligt jag kan inte städa när jag har
varken barn eller man hemma.
Filip härjar runt och tar bara fram massa
grejer och F han tjatar på vad jag ska göra.
Hallå liksom jag vet ju själv vad jag ska
göra när jag har börjat städat.
Så det var faktist rktgti lyxigt att få städa utan
man och barn :-)
Först började jag att röja upp här hemma sen kom
Martin fram och det är min dammsugare ;-D
Usch så mycket skräp man fick upp och så var
det ltie som fasnat på gölvet också.
Så när man var klar med det så var det bara
att ta fram skruhinken och sätta sig
på gölvet och skrubba bort det allra skitigastde.
Så även kära lustiga huset var ju också tvungen att ta
tag i städningen det var massa damm.

När man äntligen var klar med det så blev det till
och diska och det gick ju fort då jag inte hade
mycket disk :-)

Och så hant jag även med en ommöblering
som inte alls blev bra.
Förut har jag haft Oscar i vårat rum och
det vill jag fortfarande ha.
Känner mig inte redå att kasta in sängen
i Filips rum än.
Han måste vara minst 6 månader då
jag kan överlämna honom ensam under natten.
Och nu står ju Oscar i vårat rum precis brevid
fönster och det drar så kallt genom det,
Och nu när vi går mot vintern så vill man
inte att han blir sjuk.
Jag hatar att det drar så jag var bara tvungen
att flytta på sängen.
Svårt att hitta plats i vårat sovrum.
Men jag valde att flytta på min byrå och
nu söver Oscar på min sida långt bort
från fönstret.
Min byrå fick flytta in till filip.
jag är inte alls nöjd med det :-(
Vill ju ha byrån i mitt rum men den
får inte plats vid fönstret.
Usch och endå så bor man på 91 kvm
och det kan man inte tro liksom.
jag borde vara nöjd men det jag har men
det är jag tyvär inte...

Vid kl 12 kom pöjkarna hem då var det mat.
Och nu söver filip en stund.
Sen ska vi passa på att gå ut och leka ännu mer.
Och senare ska vi baka kakor här hemma.

Pöss på er alla mammatingleing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin