tisdag 19 oktober 2010

Bajs!

Nu är det kört nu går allt under.
Jag viste att den dagen skulle komma
har bara väntat på den dagen och
nu är den dagen här.

Jag sitter hemma hos Filips farfar och
lånar hans dator :-)
Jag har fått så mycket problem nu.
Kommer bara skit beskedd hela tiden.

I måndags så pajade våran dator
ihop igen.Inte länge sen man hade
problem med skitet.
Tänker inte laga den igen då det bara gått en månad
senast man köpte en sak till datan för 1500.
Och så fungerade den i en hel månad grattis.
Men i går la den av och vi fick inte igång den.
Nu finns det bara 2 alternativ anntingen så
skrottar man den eller köper en ny?
Att laga den känns ju totalt världelös då
den bara lägger av.
Jag fick 3 dåliga fluggor i en smäll i går.
Och mitt värsta problem allt handlar om pengar.
Viste ju att november månad kommer att gå runt.
Men inte just nu det känns bajs allt ihop.

Datan la av i går.
F fick ett brev hem från försäkringskassa där
det ståg att han inte jobbat tillräckligt mycket
för att kunna ta ut sina pappadagar.
Hmm skit konstigt var det men i alla fall som
det ser ut nu så kommer han inte få ut det han
sett fram i mot i Janurai.
Då det är dax för mej att ta tag i kragen och söka
miljoner med jobb.Ja typ något sånt.
Vet ialla fall att jag skriver in mej på ams efternyår *skål*
Så vi får väl se om det leder någon vart.

Snart är det jul och jag får bara ångest illa mående över
att det snart är jul.
Vart är alla julklappar som alla vill ha?
Filip o Oscar är vi snart klara med.
En gå stol ska Oscar få ut av oss :-)
Och filip ska få något mer men vad vet jag inte.
Men det är en stund kvar och jag har god
tid att funderar.
Och sen så ska även nära och kära
också få en liten julklapp ut av mej.
Vet precis vad jag skulle köpa till alla
förut men nu vet jag inte.
Först månste jag ha råd med mina läkarbesök
som kostar 150 varje gång mina mediciner
som jag ska i väg och hämta nu.
Vet i fåglarna vad dom kostar men alla
i Sverige vet ju att det är dyrt med att få
ut medicin som man får utskirvet.
Mat måste vi ju ha.
Min tandläkar räkning får jag betalla i mörn.
Och min skuld som jag har till min syster hon
ska få sina pengar så fort jag sitter vid en data.
Innan månaden är slut så ska jag ha betallt tillbaka
det till henne.
Även om det är lugnt för henne och vänta så sätter
det stor press på mej att vara skyldig någon pengar.
Jag går i back nu.
Usch jag vill bara spy på sverigeland.

I fredags var jag ju till bcv vägte och mäte
Oscar han måde ju bra tur det.
Värre var det ju för mej.
Ni vet ju säkert alla mammor som fött barn att
man får ett papper och sen ska man vara
ärlig och svara hur man mår.
Mitt papper var väl inte så lyckad så
jag fick tid hos en kurator.
Haha får väl se om det går framåto då.

Man måste ju tro på det och i går
var jag nämligen hos honom.
Jag vet bara att jag måste ge honom en chans.
Man ska aldrig döma någon människa i förrväg.
Jag har ångest och jag är depprimerad.
Det har jag varit en tid nu och det har inte gått
över av sig själv.
Så jag vill bara hitta tillbaka till mej själv.
Så som jag var förut.
Så jag tänker fortsätta mina samtal med
kuratorn kommer kosta 150 kr per gång.
Blir ju en stor summa.
Men som han sa själv det är inte kuratorn som
kan ändra mej det är medicinerna som jag ska
köpa i dag som kommer att hjälpa mej.
Så jag hoppas att dom kommer fungera.
Usch varför ska allt drabba mej för???
Jag känner mej så liten och ensamen nu.
Som sagt så finns det massa mediciner så
man måste prova sig fram.
Jag hoppas det jag köper ut i dag ska
hjälpa mej.


När man har ångest och man är depprimerad
ja då vill man inte ha fler problem.
Och det var precis det jag fick i går.
Bajs datan la av försäkringskassan
förstår jag mej inte på.
Usch jag ligger redan ner.
Räcker det inte med att jag har problem då
kommer det ytligare 1000 saker till.
Låt mej vara gå på någon annan som har
sina båda fötterna på jorden.
Låt bli och ge mej mer problem det räcker
med det jag har.
jag ligger så lågt jag vill inte ha mer problem.
Värsta som kan hända nu är om måste
leva på soc.Nej nej nej värkligen inget jag
vill men jag väljer för det en att bo
på gatan.
Tänk om vi måste säga upp lägenheten nu.
Hjälp jag som trivs helt okej med lägenheten.
Den är stor och bra fin och ljusprecis som jag vill ha.
Ett extra rum hade aldrig varit fel.
Egen ingång och egen uteplats har den.
Det är sjukt skönt att sitta där när det grönskar
där ute :-)
Ända nagdelen är väl att den ligger mitt i city
det är det enda jag kan störa mej på.
Men annars så gillas lägenheten.
Jag örkar inte skirva mer.

Jag kan bara säga till er alla kära
bloggläsare.
Fortsätt besök min blogg även om det inte blir
några nya inlägg på länge som det känns nu.
Vist vill jag skirva mendet finns ingen dator :-(
Håll ut och besök mej så ser ni när jag har skrivit
ett nytt inlägg.
Jag hoppas ju att det blir snart men man vet aldrig
när jag besöker någon med data kan ju ta jätte lång tid.
Och med min dator vet jag inte vad jag ska göra.
Just nu skiter jag i datan eller jag ska föröska att inte
tänka på att datan är sjuk jag måste ju tänka på
mej själv och ta tag i saker och hoppas på att
jag blir frisk.

Pöss på er mammatingeling
sköt om er.

4 kommentarer:

  1. Tycker så synd om dig! Hoppas kuratorbesöken hjälper något. Tråkigt att du måste betala för det :( Jag fick ju oxå en depression när Michelle föddes. Förstår precis vad du går igenom. Jag finns här om du vill prata! Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Men om ni ni inte haft datorn i mer än tre är så finns nån sorts garanti som gäller även om garantin gått ut. Jag har skickat in min dator på lagning två gånger efter att den riktiga garantin gått ut utan att ha behövt betala något..

    Lycka till med allt iaf!

    KRamar om

    SvaraRadera
  3. Medecinerna kommer säkert att hjälpa dig men att gå och prata är bra för då kan kan komma fram till vad problemet är. Det kanske är något helt annat än du tror.
    Först och främst så tycker jag att din karl borde stötta dig mycket mer! Han verkar vara så upptagen med sig själv, och allt verkar vara på hanns villkor. Jag skulle inte ha accepterat det.

    SvaraRadera
  4. Svar till anonym.
    Ja jag hoppas att medicinerna kommer att hjälpa har bara ätit dom i 3 dagar nu.Känner mej bara lite tröttare.Första besöket med kuratorn då fick jag bara svara på frågor och berätta hur jag mår så skrev han ut medicin.Någon ny tid fick jag inte men jag hoppas inte det ska dröja allt för länge heller.
    På tal om min karl då tror jag inte riktigt att han förstår hur illa jag mår ibland.Han ser ju hur det är och jag försöker berätta för honom.Men det är svårt för honom att förstå.
    Men jag har sagt till honom att han ska gå in på internet och läsa om depprition.Så det ska han göra snart när han har tid :-) Så jag hoppas att det hjälper honom.Så han vet hur jag mår.kram mammmatingeling

    SvaraRadera

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin