tisdag 26 oktober 2010

Bockarna bruse!

Dom flesta barn har väl hört bockarna bruse?
Jag läste den boken för Filip i lördags
ca 3 gånger i rad.
Han älskade boken direkt och sa mer mer.
Jag läste 3 gånger och varje gång hade jag en grov
och mörk röst när trollet kom.
Och när bockarna kom så hade jag en liten mina
röst till lilla bocken och en vanlig röst till mellan bocken
och en stark röst till stora bocken.

När jag hade läst boken sa filip nu vill jag läsa.
Okej tänkte jag du kan titta på bilderna.
Men oj så fel jag hade.

Filip börja berätta det här är 3 bockarna bruse.
Dom skulle gå på en bro och där under både det
ett troll med stora röda ögon och näsa.
Tripp trapp gick lilla bocken.
Trollet- Hallå hallå vem är det som trippar på
min bro.
Å det är bara jag lilla bocken bruse.
Och så fortsatte filip och läsa.
Och det mysigasde var ju att när filip läste
så hade en en mörk röst och när bockarna
gick så hade han en liten röst till lilla bocken
och så vidare.
Jag tycker det var så mysig.

Och så här gör vi varje kväll nu.
Jag läser godnatt saga filip väljer vilken han
vill lyssna på.
Och han väljer förstås bockarna bruse.
Föst så läser jag och sedan läser filip.
Tänk vad duktig filip är.

pöss på er alla mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin