lördag 2 oktober 2010

Jag är helt slut!

Nu i kväll har det varit full ös och nu medvetslös.
Ja så känns det typ.

Kvällen började med att jag la mej och söv en timma.
Jätte skönt att söva och vakna pigg.
Men hallå liksom jag vaknade av ett städryck.
Ja jag blev sugen på och städa.
Och hallå liksom hur normalt är det och städa på
en lördags kväll??? hmm det kan man råga mej
det ska amn inte göra.
Men de var just det min kropp ville göra :-)
Så nu har jag en fin lägenhet och det bästa
är att hela lägenheten doftar cintron.
Älskar ju den doften.

Sen har det blivit massa lek med barnen.
Oscar o jag har lyssnat på ett barnband.
Det gillade han.
Filip har haft tv kväll o söffan med en
stor godis påse.
Efter det så lekte hela familjen även Oscar med
finger färg.
Kul det var.
Och jag som ville ha ett handavtryck på Oscar får nog allt
vänta med det :-(
För det gick inte.
Och F var inte hemma i kväll :-(
Han är med sina vänner och har hockey supa kväll.
haha bra att han får komma ut det var sketa länge sen ju.

När vi hade målat klart fick filip bada.
För han var värkligen färgig på hela kröppen.
Även Gizmo var med i badrummet så han
fick också vatten på sig.
En hel vattenkana vattnade Filip ner på honom ;-D
Bra att man har en katt som gillar vatten :-)

Nu i kväll har jag även jaggat och tjatat på Filip
att han ska testa byxor och overall.
Men han totall vägrade.
Men till slut så lyckades jag med att han fick testa byxorna :-)
Lite stora är dom så jag får se hur jag gör.
Tänkte ha dom till dopet men inte snyggt om dom hänger
ner för mycket :-(
Och ingen symaskin har jag heller *typiskt*
Hmm får allt ta och klura ut något annars får
det bli vita jeans fungerar ju det med :-)

Nu har jag äntligen lyckadas lägga Filip i sängen.
Men han vägrar sömna :-(
Men men vad gör man?
Jag låter han vara i sitt rum och härja sen
så somnar han säkert.
Så bruka det ju vara och jag vet ju att
han kommer att somna innan jag går
och lägger mej.

Jag är helt slut nu är det bara Oscar som är uppe.
Och han vill ju så gärna ha sällskap hihi.
han är så där krånglig på kvällen.
riktig klätter apa är han.
Jo det är han för lägger jag ner honom någon
stans så börja han skrika.
Och tar jag upp honom så ska han bara högre upp
på mej.Så han finner typ ingen ro på kvällarna.
Hoppas på att han också somnar snart.
För jag vill ha en liten egen kväll stund med bara mej.

Så nu får vi väl se vad jag ska hitta på.
Måste ju visa lite bilder och
så för er :-)
Innan jag sömnar haha.

Bilder ska ajg föröska lova ut att det
kommer i kväll så ni får komma in
och titta då och då under kvällen.
Så får ni se om det kommer några bilder :-)
Nu måste jag ta hand om Oscar.

Pöss på er alla mammatingeling
pöss pöss pöss trevlig lördags kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin