lördag 16 oktober 2010

blöj kampen fortsätter framåt!

Jag kan bara vara stolt och säga hela lördagen
har filip varit blöjfri :-)
Härligt härligt vaa?
Ja det tycker jag och jag är så stolt över min prins.
Han är så duktig och nu säger han tillå med till.
Får väl se om det blir så bra nästa vecka också?
Då springer han i väg till dagis och där bruka
dom köra med blöja och det trivs han så klart med.
Så på dagis gillar han läget för där är dom inte
så tjatiga med toa besöket.
Dom kör sitt blöjrace där.
Väntar ju på att det är barnen som ska springa
till dom och säga att dom vill gå på toan.
Men i alla fall i dag så har det gått jätte bra att
gå på toan.
han har sprungit dit själv och även sagt till oss.
Och när vi skulle gå ut och var ute över 2 timmar.
Så sa han jag vill inte ha blöja.
Och vi acepterade det.
Han söv i vagnen och inget kiss eller bajs hade kommit.
Ja då som mamma får man vara stolt.
Men i kväll när vi hade ätit okej kl var väl runt
16:00 då blev han bajsnödig haha lite kul är det allt.
För han förösker komma på allt bara han får sin kära
blöja på sig.

Filip säger jag måste sova nu.
Jag nej du har redan sovit en stund i dag
du får vänta tills det blir mörkt ute.
Filip men jag vill sova.
Jag vill du gå och bajsa?
Filip nej nej NEÄÄÄJ.
Jag där blir du avslöjad.
Han får verkligen panik när
det är bajs på gång.
Filip jag måste ha blöja.
Jag nej du får ingen blöja i dag.
Filip måste ha byxor på mej.
Jag nej nu går vi och sätter oss
på toan och lyssnar på plopp.
Bra det går för oss för jag får med mej filip
på toan.
Och han skirker han är lite rädd.
Ta det lugnt nu säger jag det går bra.
Sen så sa det plupp.
Jag berömde honom jätte mycket
och man såg hur stolt han var.
Sen sa filip jag är klar nu.
Jag sa du kan vänta kanske mer
som vill komma ut.
Nej nej torka mej nu mamma.
Okej bara göra som han säger och när
jag hade gjort det.
Då var han tvungen att springa på toa igen.
Och lika arg blev han då.
Så vi hade en liten kamp i dag.
Men det gick framåt för hela kvällen har han
sagt jag måste gå på toan jag ska bajsa.
Och när ahn ska kissa så säger han det :-)
Jag är så stolt över Filip mitt hjärta värmer.

Annars i dag har vi varit ute rätt så mycket.
Var sjukt skönt ute.
Så vi promenerade och hade gött.
Sen har vi även varit inne och spelat massa spel.
Vi har även målat.
I alla fall en kul dag i dag.

Filip har gossat jätte mycket med Oscar i dag.
Syskon kärleken värmer på bra här.
Filip har sagt till oscar jag älskar dig.
Jätte många gånger i dag.
Det är så underbart och höra det.
Bebisen är mjuk och gullig och söt och klappa på :-)
Vist värmer det i era hjärtan när man får höra
så fina ord???
Det värmer i mitt hjärta och jag är stolt som en tup.
Men att han tittar på lille bror och klappar
honom och säger jag älskar dig lillebror.
Det är bara helt underbart går inte att beskriva
den kännsla.
Några tårar faller ner på kinden på mej när
jag hör det fina orden.

Nu ska jkag söve pöss på er alla kära blogg läsare.
Pöss pöss mammatingeling.
Måste ta tag i och skriva om dopet som var för en vecka sen.
får bli det när ajg har mer tid.
Bilder på dopet kommer ta ett tag.
För kameran måste laddas och sen ska vi fixa med ögonom.
Röda ögon är ju inte så specielt snyggt tycker jag.
Pöss pöss mamatingleing

3 kommentarer:

  1. Cizzy! Så väldigt bra skrivet om blöjkampen. Jättekul att läsa. Massor av kramar till dej och din familj. Mamma o Pappa.

    SvaraRadera
  2. Va duktig han är med blöjan! Tänkte precis fråga när man får se bilder från dopet. Men jag får väl vänta ett tag då :) Skickar ett meddelande till dig på facebook så du oxå kan läsa om min träning.Kram

    SvaraRadera
  3. ta av alla bäbisar blöjorna
    dåmm måsste vara helt uta sånna
    på sej och det är all var+
    ta av dåmm blöj trosorna åxå
    och sätt alldrig mer på dåmm
    blöjor+ blöj trosorna
    heller
    för att då får ni böta en miljon
    och det är sant och all var

    SvaraRadera

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin