fredag 15 oktober 2010

Blöjfri natt!

Härligt härligt det börja faktist gå framåt här hemma.
När det gäller blöjan :-)
Jag vill att blöjan ska vara borta innan tomten kommer :-D
Här hemma hårdtränar vi med blöjan varje dag.
Medans andra hårdtränar kroppen.
Men lugn jag har inte missat det.
När blöjan är borta och allt ser ljust ut
då ska jag ta i och börja hårdträna
min kropp.
Nu när det är höst och snart vinter så får man
ju faktist vara tjöck och snygg ;-)
Men till våren måste jag ta igen mej så
jag kan ha mina små bikinisar och
visa upp mej ;-D
Men först ska jag önska mej en platt mage
sen blir det bikinis.
Annars blir det att köpa en mamma bikinis eller
en mormors bikinis.
Ja det visar ju sig hur jag ser ut haha.

Men i alla fall så värmer det i hjärtat på mej
att filip inte ha de någon blöja på sig i natt.
Mitt hjärtegryn han värmer mej jag är
så stolt över honom.
Jag tror inte ens att det var planerat att filip skulle
sova utan blöja i natt då det var F som nattade han.
Och i natt kom filip upp till oss och söv i våran säng.
Närman bruka vakna till och så då bruka man ju
vara kissnödig men inte han o jag viste inte
ens om att han inte hade blöja ;-P
Och så i morse sa Filip kissnödig så vi sprang
akut till toan och där fick jag se.
Men filip du har ingen blöja på dej och du
har inte kissat något heller bravoo.
Å så duktig min pöjk är.
Hoppas blöjan är över snart.
Jätte mycket mörgon kiss kissade han och
hantyckte det var kul och sitta på toan:-)
Nu är han på dagis.
Men vad gör det vi kämpar oss igenom blöjan
när vi kommer hem,
Yea yea heja filip ut med blöjan.

I dag ska jag snart strax ge mej i väg till
bvc Oscar ska ta 2 sprutor i dag *ajaaj*
F jobbar ju och jag får äran att gå själv.
Men det fixar ju vi jag är ju hårt men
det kommer att göra ont om han skriker.
Ajaj vad det kommer att skära i mitt hjärta.
Han kanske får lite feber i helgen?
Men då är F hemma och vi hjälps åt.

Ska försöka ta mej en promenad innan vi hämtar hem
filip.För jag ville inte gå på morgonen då
vi hade - 7 grader brrr.
jag hade klarat att gått men tänker på bebisen
att han kanske frysser :-(

Oscar växer och blir stor.
Nu lyffter han upp huvudet och ligger han
på gölvet då hassar han sig framåt.
Shit vad fort bebis tiden går.
62 börja bli för lite han behöver ha 68
nu om det ska sitta bra :-)
Alltså vart är min mini bebis?
Jag fick ju aldrig någon mina bebis jag fick
en jätte bebis på en gång:-D
Men jag är stolt över honom jag älskar
mitt lilla charmtroll.

I går var katten ute F vill ju att katten ska vara inne
och katten vill vara ute.
Och för mej så fick han vara ute då inte F var hemma.
I alla fall så kom barnen o jag hem i går efter vi hade
varit ute och lekt.
Oscar är grymt hungrig Filip är trött och vill bara
av med sinakläder.
Och Gizmo han springer ut just då vi går in.
Katten springer ut och gömmer sig under bordet
Nej jag tänker inte springa efter katten vill han
vara ute så får han det.
Jag har fullt upp med barnen.
Springer in i köket och värmer på oscars mat.
SEn skyndar jag mej att ta av filip kläderna.
Under tiden tittar jag vart katten är okej han är
borta vad ska F säga???
Så ger jag oscar mat och jag har ont i magen och tänker
bara på vart gizmo har gått äsch han kommer tillbaka.
Tror man på att en katt kommer tillbaka så gör dom det.
Men då måste man inerst inne tro på det.
Näroscar har ätit upp går jag ut och tittar men ingen
gizmo där :-(
Jag sätter mej i söffan med oscar och sjunger för han.
Och så tittar jag på honom och han smillar för mej.
Och då glömmer man helt bort kissen.
Det där charmet ärså underbart.
Så härligtmed det ögonblicket.
Men i alla fall efter en timma så kom kissen hem.

Vet ni nu när det är grymt kallt ute så är det så
svårt att ta på filip skor.
Han har 2 par svarta kängor.
Jag harvarit dålig på att köpa färgglada skor
till honom :-(
I morse hade vi ett litet bråk här hemma.
Filip ville ha sina blåa gummistövlar på sig
för att dom var blåa.
Jag bara nej nej nej inga gummistövlar det
har vi bara på oss när det regnar.
Filip arg jag måste ha dom.
Just nu är han inne i en måste period.
Och det kan vara skit jobbigt i bland.
Jag sa till filip nu är det kallt nu måste du
ha kängor på dig.
Och dom köpte jag på statium och ni vet ju.
man får ju rediga grejer där men så tråkiga
färger :-(
Varför göra svarta kängor för varför inte
sätta ditt någon annan färg???
Liksom barn älskar ju färg då är det
ju självklart att det ska vara rött blått
rosa grönt med mera.
Men nej dom hade bara svarta kängor när jag
köpte dom :-(
Och jag har grymt svårt att få på filip dom för att dom
är svarta :-(
Men jag vill ju ha ett par rediga känger såm värmer tål
vatten och klarar kyllan.varför inte bara sätta
fram andra glada färger för liksom???
Nej det ska väl passa alla.
Så i mörse blev det skor som gällde.
Och då fick han ha sina röd vita silvrigaskor
då var han nöjd:-)
Jag tror han tycker svart är fett fult och det
tycker jag också på ett par barnskor.
Bläää spyr på butikerna.
Föra året hademan problem med mössor.
Då fanns det jätte söta flickmössor fanns
det i rosa ja då fanns det ju självklart i svart
eller i grått på pöjkar.
Var nästan sugen på att köpa en rosa hello kitty mössa
än en svart mössa.
Vet ju att filip inte alls är så intresserad ut av svart
så jag tror haninte hade bryt sig om om han hade
fått en rosa mössa.
Det ärju bara gammalt fölk som bryr sig om
vad barn har.
Låt barn använda vilka hjävla färger som helst.
Vi lever ju tamefan på 2010 talet nu och inte
på1800 talet.
SKÄRPING SAMHÄLLÄT.
Nu är det nya tider och dert är vi som ärföräldrar
som kan göra något åt det nu.
Och barn ska tamefan få användavilka hjävla
färger som helst.
Blir det rosa skor i vår ja så blir det så.
Vi var ju på intersport för någon månad sen och
köpte en overall till filip.
Och jag frågade vilken han ville ha då pekade
han på en rosa sport overall.
Den var grymt snygg men 1000 kr då
kändes det bättre med blå och den gillade han också.
Så till er alla föräldrar köp härliga kläder det
ni tycker om ochskit i vad sammhället säger.
Och vill er lille pöjk ha ett par rosa jeans yes så
köp det kan ju passa skit bra med en blå
polis tshirt ovan på :-)
Även om man har rosa jeans på sig då kan
man ha något collt pöjk aktig på sig över.
Vist får man blickar ut av samhället men
det är ditt barn som väljer vilka färger det gillar.
Och det ska inte någon få ändra på.
Vill en liten flicka ha en starwars tshirt
ja då är det ju så :-)
Allt som säljes i butikerna ska alla barn
använda.
Det säljes ju till alla barn och det är dom som
bestämmer vad det vill ha,
Det ska inte 1800 fölket lägga sig i.
Tror tamefan att dom är avendsjuka på våra
barn som har så mycket gulligull kläder
att välja på.
Det stackars fölk hade ju inte så mycket och välja
på när dom var små:-D
Fanns väl typ bara grått svart ochvitt precis som
första tvn som kom haha...

Pöss på er alla nu ska jag till bcv med oscar.
Pöss pöss Mammatingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin