måndag 11 oktober 2010

Måndag!

i dag är det redan måndag och det är
nämligen ingen vanlig dag för min
kära mor fyller år i dag.
*ett strot grattis till henne i från hela min familj*
*Grattis grattis på din dag*

Morgonen började redan 06:30 i dag det var
Oscar som hade bestämt sig att han o jag skulle upp.
Bara gå direkt till kket och fixa mat till honom och sen
sätta sig i soffan o ge han mat och piggna till.
När han väl var klar så hade han bestämt sig för
att söva vidare och det fick han.
Medans jag tänkte nää jag ska allt vara uppe själv.
Så det blev att diska helgens disk den har jag helt enkelt sketit i.
Man får ju skäma bort sig i bland när det är helg :-D
Och förästen så var det ingen här hemma i helgen.

När jag var klar med disken så kom Filip upp.
Han var hungrig så det var bara för lilla mej
att fixa frukost till oss.
Och när det var klart så satt han sig och åt.
Under tiden sprang jag ut och hämtade dagens tidning.
Så gött att ha något och läsa på mörgonen.
Fast gjorde även sällsakp med filip vid frukost så
vi pratade en hel del.

När allt var klart så kom F och Oscar upp.
F skulle äta och Oscar skulle ha nya kläder på sig.
Innan det hant jag med att bädda barnens sängar.
Så härligt och se när det är bäddat på morgonen
innan man drar i väg.
Oscar byte jag på.Var även tänkt att jag skulle
byta på filip också men han sköte sig inte.
Först kom han in i sitt rum och sa
å mamma du har bäddat min säng :-)
Han var jätte stolt och glad.
Jag sa japp det har jag gjort vist blev det fint?
mmm och sen började han kryppa ner i sängen.
Jag skrek sluta med det där vi ska byta kläder
och gå till dagis jag har redan bädat en gång.
Filip fortsätter att kryppa ännu längre ner och det dröjer
inte lång stund innan han kastar i väg sina mjukisdjur
och har rivit upp hela sängen.
Urk så arg jag blev bara kastade kläderna och sa nu
bytter pappa på dig och så gick jag därifrån.
Filip skrek näää pappa byta.
Men jag var hårt så det var pappa som fick äran att byta.
han måste ju lära sig och ta mina ord på allvar.
När Filip var klar så bäddade jag sängen.
Så nu såg hela lägenheten fin ut :-)
Så sprang hela familjen i väg till dagis.

väl på dagis så möte vi upp farfar där.
F o farfar skulle till stugan i dag och
fixa med massa saker.
åkte i väg vid 9 och var inte hemma nu förän 19.
Usch vad länge han var borta hihi.

Fy sjutton var kallt det var ute i mörse.
Hade vinterjacka och jag frös ändå *brrr*
Kallt kallt för oss.
Men i alla fall så sken solig och då blev man
glad och även grymt sugen på en promenad.
Så Oscar o jag var ute i 2 timmar och gick.
Aldrig något fel att gå på en kort promenad
och vara ute en liten stund.

Så var vi hemma igen då.
Och då ville Oscar äta och så lekte vi lite.
Sen så sprang kl bara i väg.

Dax att hämta hem filip.
Nu var det mycket varmare ute :-)
Så då passade vi på att vara i lekparken och leka.
Fans massa röksvamp som filip hittade.
och han kom direkt på att dom kunde man
hoppa på :-)
Så det gjorde han typ hela tiden.
Och så gungade vi och lekte affär.
Och så hittade han nya svampar att hoppa på.

Efter det gick vi hem.
Vi var ute på gården filip ville blåssa såpbubblor
och rita med sina krittor på plattorna.
Gizmo var även ute utan band.
Så han sprang i väg och var borta en stund.
Men han kom tillbaka efter vi hade gått in och
stängt dörren.
Då kom även Gizmo in.

När vi var inne så spelade Filip o jag massa
spel.
Både nalle memory och bamse lotto.
Filip vill ha sama ruta hela tiden :-)

På kvällen åt vi körv med bröd *gött gött*
Och en hel dag med barnen gör mej trött.
Skönt att F kom hem och lekte med dom.
Jag passade på att ta ett varmt bad.
Och det behövdes för att pigga till :-)

Nu blir det tv söffa för min del.
Pöss på er alla mammatingeling pöss pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin