lördag 30 oktober 2010

stora pöjken!

Filip min lilla prins är min stor prins.
Han har blivit så stor och har utvecklats till
en stor och hjälpsam prins.
Han vill vara med hela tiden.
Allt jag gör vill han också vara med på.

Han har slutat med blöjan nu :-)
Ingen blöja på dagis ingen blöja hemma
och ingen blöja på natten :-)
Min prins är stor nu.
Nu behöver jag inte ens tänka på att
köpa hem blöjor till stor prinsen.
Men nappen har han allt kvar på natten.
men den rycker efter nyår.
Och vagnen sitter han i bara när mamma vill
gå fort och komma framåt.
Och det är när jag är ute på min power walk.
Annars så får han gå.
Filip bajsar och kissar och allt sånt ska
till toaletten och vara med sina kompisar.

Filip vill gärna hjälpa till med lillebror.
Han har kommit in en period att han hela tiden
ska ge Oscar mat när han är hungrig.
Och det går grymt bra.
Och efter amten har han kissat och bajsat.
Då tar filip sin pall och jag bär i väg med oscar
till skötbordet.
Där stor Filip och är laddad inför blöjbyte.
Nu när Filip har slutat med blöjan hjälper han
och byter blöja på lillebror.
Han bestämmer även vad Oscar ska ha för kläder.

Något annat som han har börjat med nu är
att han ska göra kaffe till mig.
Han hämtar sin gröna pall och ställer den i köket
han vet vart kaffet och kaffe filtret står.
Där tar han ner och så börjar han och hälla i vatten
i kannan. han vet att han ska upp till 4an.
Sen heller han i vatten i bryggan.
Och så lägger han i filtret och så kaffe
pulver.Han vet att jag vill ha stark kaffe så
han räkna till 5.
DEt är så mycket jag bruka vilja ha :-)
Blir lagom starkt för mej.

Tänk att min 3 åring redan kan
göra kaffe.
Snart öppnar vi nog en cafferia här i stan.

Pöss på er alla.
Mammatingeling är så stolt över sin stora prins.

1 kommentar:

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin