tisdag 19 oktober 2010

pyssel.

Måndag var det i går.
Morgonen fram till efter middagen så var
Filip på dagis.

Han hade haft en kanon bra och lekt med
sin bästa kompis *v*
Dom är värkligen bästa kompisar :-)
Kul och se och veta att han har en bästa
kompis.
Det värmer i mitt hjärta.

När vi kom hem så passade vi på att gå i väg
och mata änderna.
Det tycker Filip är kul.
Men han tycker inte om när det kommer fram
till honom och börja springa efter honom ;-D
Mamma mamma ta bort dom.
Jag svarar med spring så ger dom sig i väg hihi.
Vädligt kul och se när ank flocken jaggar min son haha.
Fast jag kan erkänna att jag också kan bli rädd för
det änderna.Men det gäller att jag inte visar Filip det.
Mamma måste visa att hon är stor och stark och inte
rädd för något.

Efter det så gick vi hem Filip lekte lite med pappa.
Då passade jag på att pyssla till lite önskelistor
till barnen.Vad det önskar sig :-)
Korten blev väldigt fina måste jag bara säga.
När jag var klar med oscars kort kom Filip.
Mamma mamma kan vi gå ut?
Jag tänkte ja vist kan vi göra det.
Så vi begav oss ut och lekte.

När vi kom in igen så hade jag ingen lust att fortsätta
fast jag viste att jag skulle göra klart det jag hade
kvar...Men jag valde att leka med barnen.
Sen ville Oscar har mat då satt F och pratade med
farmor i telefonen.
Så det var jag som gav oscar mat och satt på honom
pjymas så var han nöjd.

Undr tiden jag hade haft Oscar så hade Filip
lekt med katten.
Viste ju att dom lekte lite med varandra men
trodde aldrig att Filip skulle göra hyss.
För ajg bruka alltid se eller höra när han gör hyss.
För när han är dum mot kissen så skrattar han.

Men nu var det så jag hade inte hört något.
Så jag sätter mig på toan.
Då är filip i badrummet han gömmer sig i handuken och
säger gå mamma gå.
Nej jag stänker inte gå för då vet jag att han gjort något.
Och mycket riktigt han hade limat på mina jeans
som låg på gölvet.
Jag blev lite arg då jag bruka använda dom jeansen jätte
ofta...Så går jag till köket han har fått tag i mitt lim.
Och limat på en stol.
Jag börja bli lite arg nu.
Så jag slänger in filip i rummet.
När jag sätter mej på toan så kommer kissen fram och vad har
kissen fått på sig.
jag funderar det är damm.
Jag springer fram till kissen.
Nej det är inte damm det är lim.

Skriker på F att han ska komma så får vi ducha katten.
Fy det var otcäkt gillades inte.
Men han blev fin.
Och tur att klistret gick bort :-)
Inget vidare och ha en snackad katt hemma.
Men nu har han kvar sin fina mjuka päls.
Pöss på er /mammatingleing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin