lördag 1 maj 2010

1 maj

Tänka sig att det redan är 1 maj i dag woho snart är sommaren här.
Filip fyller ju redan 3 år om 2 veckor.
Han har varit så duktig och beställt sitt egna kallas.
Det blir 3 års nalle phu party här hemma lördagen den
15 maj hade vi tänkt oss :-)
Är det någon som vill komma och gratta honom är det bara
hojta till så finns det plats kvar här hemma.
Jag ser faktist fram i mot att få fira min filip tänk
vad 3 år har gått så fort så det blir ett jätte party här hemma.

Dagen till äran har inte alls beståt så mycket.
Det är lite kallt och molnigt ute så
solen har bara varit frame en stund nu den
senasde tiden.
Men vi kan ändå så inte gå ut.
Filip är sjuk febrig snorig och hostar som bara den :-(
Stackars mammas pöjk tycker så synd om honom.
Försöker allt att leka lite med honom men han örkar inte.
Söva och tv soffan som gäller.
Har även föröskt att ge honom mat men han har så ont i sin hals ajaj
så det går knappt att svälja maten :-(
Han har fått saft och mjölk och det går i men det tar sin tid.
Usch vilka dumma dagis baciller det finns.
Hoppas mammas skatt blir frisk snart vill inte ha det så här.
Och Fredrik har äntligen fått jobbat nu.
kanske inte så roliga tider men det är bara den här helgen.
8 till 19 kör han på.
Men fan det är helg och gött med lite stålar nu.
Fast det blir inte så där jätte mycket men lite mer
på helger :-)
Jag önskar bara en sak och det är att min älskling ska få ett
jobb snart.
Jag lider ju med alla som är arbetslösa och inte mår bra ut av det.
Jag hoppas moderaterna åker ut nu i år och att vi får tillbaka socialdemrokraterna
kommer förbi moderaterna för dom har ställt till det tillräckligt nu för alla.
Ut med det blå kalla gänget in med det röda kärleksfulla gänget.
Hade det inte varit jobb kris i sverige hade ni gott och väl vetat vad
jag skulle ha röstat på men nu kan jag tyvär inte rösta
på det blå gula :-( jag måste ju få tillbaka det normala samhället
som vi bara hade för några år sen.Ingen människa ska behöva
bo på gatan och leta efter pant burkar.
Nu vill jag att vi ska ge alla ett jobb som vill ha ett jobb så
man håller i gång.
Ingen barnfamilj ska behöva leva på soc.
Alla vet ju att soc är till för folk som inte klarar av
att få något jobb.
Men så är det inte längre den tiden är ute just nu :-(

I går så var det valborg hade faktist sett fram i mot en
mysig kväll hemma hos svärfar och så.
Dagen började med praktik som vanligt jobbade från
7 fick gå hem lagom till 2 jippi gött att komma hem.
Då jag ändå så skulle fixa till frissyren.
Jag gick till ett billigt ställe då man inte har så hjäkla mycket
pröjs nu i plånboken :-(
Så frissyren blev ju hyffsad bra för 100 kr sjukt billigt.
Synd bara att fölken som jobbar där är jätte dåliga å svenska
och håller på och pratar sitt språk hela tiden.
Så man var ju lite nervös över hur mitt hår skulle bli hihi.
Tack o lov fanns det ju en katalog med några frissyrer så jag kunde förklara
bättre men man ville ju inte ha exakt som frissyrerna i katalogen.
Så jag satt jätte nervös hela tiden i stolen när hon klippte mej.
Men som tur var så blev det hyffsat snyggt.
Sen så kom jag hem filip var jätte pigg och hade varit på dagis o härjat.
Under den här veckan har jag varit modig jag har färgat mitt hår
2 gånger och igengligen ska man vänta 2 veckor innan man ska färga igen
men inte jag haha.
Jag vill inte längra varja svarthårig trött på det då jag är så krittvit
i ansiktet så jag kände att ljusbrunt skulle vara snyggt.
Så jag köpte mej en flaska och färgade mitt hår men ingeting hände
lika svart hårig var jag som förut :-(
Blev värkligen grymt ledsen och gick tillbaka till affären och köpte
den blondasde färg dom hade.
Tänkte bara blir jag oragnes hårig så blir jag det bara det svarta åker bort.
Så nästa dag färgade håret och mit hår blev ljusbrunt :-) då blev jag jätte
glad fast upp till är jag piss gul skit sexigt ju men det fixar jag om 2 veckor
lagom tills filip fyller.
Så nu alla vet ni om att jag har en ny hårfärg haha.

Måste ju fortsätta berätta om valborgsfirandet.
Kvällen kom så då tog vi och begav oss till svärfar han
skulle bjuda på grillat *mums*
Så när vi kom runt 18 så höll han på med grillen.
Så skulle även Fredriks bror och hans familj komma.
Vi gick i alla fall ut kl 19 för att se på elden som det ståg
itidningen skulle dom tända vi väntade och väntade men inget
hände dom höll bara på att sjunga och babbla.
Så när kl var halv 8 blev det kallt och vi gick in och åt mat i stället.
Skriver man ut en tid i tidningen så får man ju anpassa sig
och hålla tiden.
Så i år blev det ingen brassa :-( *snyff*
Nästa år ska jag fira i Eskilstuna ska jag allt försöka med
och då blir det brassa ute i hällby och 1 maj blir
det allt ett besök på zoo.

Helgen lär bli lugna puckor som det ser ut just nu.
Å jag blir så rastlös av att bo här finns ju inget att göra.
Stan är ju inte ens öppet på en söndag haha fast det
finns ju inga affärer heller för den delen ;-D
Jag är så grymt sugen på att handla ett till par leggings
på gina är grymt sugen på dom där militär leggings som dom säljer nu,
Snyggt de skulle vara med vitt linne eller mörkt grönt linne *vill ha*

Veckan fortsätter praktiken som vanligt bara 3 korta veckor
kvar på praktiken sen är det bye bye för min del :-(
Sorgligt nog men man får bara ha upp till 6 månader och
jag lär nog inte få något nytt heller nu :-(
Vem vill låta en gravid tjock flodhäst praktiserar på ett ställe?
Det finns nog ingen som anlitar mig nu.
Jag skrämmer nog i väg alla arbetsgivare med min stora mage.
Föra gången jag väntade filip så praktiserade jag fram till fredan och sen
blev jag snittad på måndag.
Och jag känner fortfarande att jag har den där örken och örka arbeta.
Någon som vill annlita mig så hör av er är öppet för allt :-)
För det värsta av allt är att bara gå hemma och låta man ruttna bort.

På torsdag ska jag o Fredrik på begravning:-(
Fredriks underbara farfar har gått bort :-( *sorgligt*
Och det gick väldigt fort.
Han som var så frisk och kry tänk att man kan insjunka så fort
sen tar det bara några veckor sen så är man borta.
Tårarna kommer bara att rinna när man sitter där.

Nej nu ska jag ta och fixa mat sen blir det nog att läsa
bok för mannen här.

Pöss på er alla underbara läsare

1 kommentar:

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin