torsdag 20 maj 2010

Sommar!

Nu är det äntligen sömmar ute.
Och vet ni vad???
Jag har hört årets första åska i dag ;-D

Hela dagen sken ju solen men lagom när jag kom hem
började det allt att mullra på bra :-(
Och jag som trodde det skulle bli en ute dag i dag men
så fick det inte bli.
För det åskade 1 timma sen kom regnet och for ner.
Får hoppas på sol i mörn så man kan grilla på kvällen.
Mumma vad gött det skulle vara med flinta stek *sugen*

I dag var det näst sista dagen på praktiken :-(
Usch på måndag börjar det om igen på nytt.
Att man går hemma och har tråkigt resten av året.
Men det kanske bli bättre sen när bebisen kommit ut
kan man ju alltid hoppas på.
Å i mörn är det min sista sista dag på praktiken vad tråkigt
det känns i alla fall.
Hemma på måndag har jag lite planer på hur mina sista veckor
kommer att vara innan jag blir 2 barns mamma.
Lämna ilip på dagis direkt efter det tar jag mej en lång
power walk jätte viktigt att röra på sig när man är gravid :-)
Efter min långa promenad blir det att sköta om hemmet.
Stor städning ska det allt bli av och göra rent badrummet en
gång i veckan i alla fall.Där blir det dammigt bara på en dag.
Förstår inte vart allt damm kommer i från???
Efter städning och allt annat jag bör hinna med så blir det
till att hämta filip sen kommer dagarna att bestå att leka med
filip jätte mycket och göra sköjiga saker med honom :-)
Fast synd att man bor i en rövhålla där det inte finns så mycket
till barnen :-( Tråkigt kommun som bara tänker på sig själva
och satsar på det dom tycker är bra.Stan är ju skit äcklig också
massa skräp överallt vart man än går.

Annars med mej och min mysiga familj är det bara bra.

Helgen består ut av att vi ska till Örebro på lördag
vi ska nämligen på dop till fredriks brors son :-)
Han ska nämligen döpa sig i Örebro.
Förstår ju att man inte kan döpa barn här i stan hihi.
Hoppas jag också får döpa vårat barn i någon finare kommun.
Fast igengligen ska amn ju döpa sitt barn där man bor så
på så vis kanske jag blir tvungen att döpa pyret här i stan.
Och på kvällen åker vi tillbaka hit och då är det nämligen
en härlig crussing här i stan och den måste jag bara vara med på.
Synd bara att inte Fredrik har sin bil stylad för den vågar man ju
inte åka runt med ;-D
Fast nu är det ju försent att styla hans bil då vi båda
vill ha combi och glida runt i :-)
Ser så mycket yngre killar som glider runt i v 70 och så.
Och deras bilar är stylade och så.Jag förstår fan inte
hur små grabbar kan ha råd med en v70 och sen
där med styla den?
Jag har varken råd med det ena eller det andra :-(
Och jag som har snart 2 barn jag är ju i behov av en combi.
Vi hade ju lite lite små planer med en bil som vi hade
planer på.DEn hade inte gått så många mil det är ett plus det.
Men den var silvrig och jag avskyr silver färgade bilar då alla
hjävla dessa bilar ser silvriga ut.Jag behöver ju en ovanlig färg
som är snygg så man kan känna igen sin egna bil så man inte hoppas
in hos någon annan ;-) *farligt ju*
Fast även om vi nu skulle haft råd med den så
skulel vi endå så behöva ta ett lån och det var nog
där som hela den drömmen sprack.
Om man inte har jobb så ska man nog inte låna för
det bruka alltid sluta med att räntan blir
så dyr.Usch o jag som vill ha en ny bil.

På tal om min blogg så undrar jag vart alla mina
kära bloggläsare är???????
Det kändes som det var mer som läste min gammla blogg
och det roligasde av allt var att man fick kommentarer.
Här får man ju inga spelar ingen roll vad jag än skriver.

På söndag blir det lugnt.
Nästa vecka vet jag i alla fall vad som händer :-)
*kulkul* ska det i bli.
Men det får ni reda på senare kanske på söndag om jag är
snäll :-)
Håll tummarna om ni vill veta vad som händer nästa vecka.
Kan avslöja en dag på måndag blir det Karlstad i alla fall.
Ska till sjukhuset och se om livmodern har växt det visar
sig när jag varit där.
Jag hoppas den är låg för då får jag kejsarsnitt och det
är det jag vill ha.
Jag har funderat grymt länge på att födda vanligt men nej
det finns ingen chans att jag gör det när amn inte
har ett sjukhus i närheten.Bättre och veta exakt vilken dag
pyret kommer känns lugnsat för min del.
Hoppas hoppas att jag får kejsarsnitt annars blir det att
födda hemma i badkaret det blir nace det...

Pöss på er mina kära bloggläsare tack för att ni
läser min blogg pöss pöss
/mammatingeling

1 kommentar:

  1. Dem kanske slutade läsa för du inte skrev på ett tag.. tittar mer sällan?

    Jag vet inte,, jag läser iaf varje inlägg du skriver men hinner inte alltid kommentera då jag inte har så mkt fritid nuförtiden :P

    kramar

    SvaraRadera

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin