måndag 24 maj 2010

Helgen och plus i dag!

Tjöckisen är här nu ;-P
Och jag är på väg in i vecka
32 nu inte alls många
veckor kvar för lilla stumpan.

Och jag har bestämt mej och jag har funderat sjukt
länge på vad jag vill.
Och det är min kropp som har kommit fram till det
bästa resutalt och det är min kropp som vallt att
jag ska födda med kejsarsnitt.
Fan vad gött det är och veta sånt :-)
så 13 juli blir jag 2 barnsmamma *spännande*
Hoppas bara jag inte behöver vara kvar på bb lika länge
som föra gången.
ja då vet ni väl att jag sätter mej på kumla än på ett sjukhus.
Det är så sjukt jobbigt att vara på ett sjukhus.
Visa fölk som jobbar där är så spyddiga det är det som skrämmer
mig mest.

Fredagen!
Var det min sista dag på praktiken och jag saknar ju redan att
ha något att göra.
Måste bara säga att fredagen var en bra dag på slutet av min sista dag.
Vi åt tårta *mums* det gillar min mage.
Sen fick jag en kockbok skit bra ju nu kan jag göra mat till alla :-)
Och sen ut av en som städar vår matsal fick jag babyfiltar jätte
söta var det :-)
Efter dagens slut blev det en promenad på kvällen så hjäkla gött att vara ute
när solen skinner.
Just det såg även på tvn på fredagen och det blev så klart tallang som jag ville
titta på fan vad sjukt dåligt det har blivit tycker jag.
Vist fölk som kan sjunga är ju jätte duktiga men vi har ju idol och
där kan dom få vara med på :-)
För tallang är till för mycket andra saker.
Hoppas att dom slutart och ta in mer fölk som sjunger annars kommer
det bara finnas sånggåsar kvar till finnalen och det är inget som jag vill
titta på.

Lördagen!
Började med en morgon promenad tänk att jag redan var uppe vid 8.
Och vid 8:30 var jag redan ute och gick en powerwalk fan vad sjuk
duktig jag är som rör på mig så tidigt jag går ju mer än vad fredrik gör.
Och jag har en störe mage än vad han har och endå så är det jag
som rör på mej mer haha.
Gick även till lidl och passade på att köpa lite mer frukost till hemmet
hade ju bara bröd hemma.Vill ju ha flingor och fil i mitt hem också :-)
När jag kom hem blev det frukost flingor och fil till både mej och filip.
Vad gott det var.
Efter frukosten fixade jag till mej och gjode mej snygg.
åkte ju i väg på dop för att se filips kusin döpa sig.
Det var ett jätte fint dop i alla fall och mysigt var det :-)
Jätte fina paket fick han också så jag tror säkert både mamma
o pappa var nöjda med allt sonen fick.
Blev lite lätt mat också och sen tårta gott var det.
På kvällen åkte vi hem och när vi kom hem åt vi mer mat haha.
Men då hade det gått många timmar senast man åt.
Och kvällen var vi på stan och tittade på alla snygga bilar som ville
åka runt och crussa lite inför fölket :-)
Filip var vaken hela tiden och han vet fortfarande vad det är för bilar
som gäller.
Raggarbilar är det bästa han tycker om en sån bil vill han ju att pappa
ska skaffa sig hihi.
Det skulle ju vara grymt kul att ha en raggarbil men vi behöver nog en
combi i stället.

Söndagen sov hela familjen till 10 även filip men vi kom ju inte i
säng förän efter 12 så då var det klart att man fick söva länge på
söndagen.
Söndagen var bara en ren skit dag och det var bara lite lek ute.
Det blåste ju storm ute och kallt var det *brrrr*
Men blåste bubblor och lekte i lekparken gjorde vi.
Hemma lekte vi med både färg och lera något som var betydligt roligare
när inte vädret tillåter än att få komma ut.

Måndag!
I dag var Filip på dagis.
Och redan efter dagis åkte vi till karlstad.
Hade tid vid 10 redan men kom inte in förän
10:30 en haltimma fick vi allt vänta.
Och till slut så fick man det man ville.
Så då skulle man träffa en läkare och så
och sen komma tillbaka igen efter man varit där.
Så nu har jag kejsarsnitt och ska vara där på morgonen
den 13 juli.
Jag var inte klar från sjukhuset efter 12.
Då var jag hungrig så det blev att åka och äta och sen
blev det att handla på maxi.
Nu har man lite mat hemma.
Hade tänkt att stor handla men det hade man inte tid med.
Då vi skulle vara hemma vid 2 och hämta filip.
Men vi klarade det väldigt bra i alla fall.
jag är i alla fall jätte glad att jag får snitt och för mig känns
det väldigt väldigt bra :-)
jag vet att jag klarade det bra föra gången och jag hade
inte ens ont efteråt och jag stog på mina ben och gick
redan första dagen.
Så vi får väl se om jag springer den här gången?
eller om jag blir sittande i en rullstol det är ingen som vet.
Fast en sak som är grymt elakt som jag inte brydde mej
så mycket om föra gången heller det är att man inte får
tränna på 2 månader men det örat lyssnar jag inte på.
Jag ska börja träna direkt när kroppen tillåter det :-)
Jag älskar ju mina gym o tränings maskiner så
det är svårt att låta bli.

Pöss på er alla nu ska filip få kvällsmat sen blir
det nattinatt för hans del.
God natt alla pöss pöss
/mammatingeling

2 kommentarer:

  1. Bestämde du att du ville göra med kejsarsnitt eller har du nåt fel så du måste?

    Undrar bara för jag själv är rädd för att föda..

    SvaraRadera
  2. Va skönt att du fick kejsarsnitt, en dag innan Sebbe fyller dessutom :)

    SvaraRadera

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin