torsdag 13 maj 2010

Mycket har hänt!

Jag har bara en vecka kvar på praktiken från och med måndag.
Det har bara gått så grymt fort och snart står jag där utan arbete igen.
vet inte om jag ska gråta eller skratta?
Det kommer bara kännas bra konstigt.
Fast åt andra sidan blir jag en 2 barnsmamma snart.
Får hoppas på att bebbe tittar ut i juni i stället för juli.
Så hinner jag ju springa ner magen innan sensommaren :-)
Jag är stor som en luftbalong nu fölk bara väntar på att jag
ska sväva i väg snart.
Fast ens så länge kan jag ha mina kläder som jag valt att använda
under gravideten.
Leggings och marknasd tunnika går jag nästan bara med.
Det sitter så grymt skönt för inga mamma kläder här.
Så gammal har jag inte blivit än det har jag inget förstånd att ha.
jag vill fortfarande vara en ung snygg morsa med stil :-)

Jag har även gjort en crazygirl.
haha på fullasde alvar så har jag färgat mitt hår
till oranges och jag ser ut som en söträv nu ;-)
Men jag fick något ryck och började hata mitt svarta indianhår
så jag bestämde mig att färga mitt kära hår till ljusbrunt nu
när vi går mot ljusa tider.
Men den färgen tog inte så jag var lika svarthårig som innan :-(
*ledsen blev jag allt*
Så jag stack i väg till index och köpte den ljusasde färgen plus
bleknings medel som dom hade och sen kom jag hem och dränkte
mig i hårfärgen :-)
Och då fick jag se hur det blev :-) *stolt*
Jag passar faktist i oranges hår tror det eller inte men det är
sant.Fredrik är ju lite tveksam men det är inte han som behöver gå runt
med den färgen :-)och sen
är jag jätte ljus på toppen ;-) *blinkblinkblink*
Men nu har jag köpt silver schampoo ett jätte bra väntar
bara på att det ska komma och den 20 blir det att färga
igen och då vill jag bli barbieblondies :-)

Jag har haft fullt upp och veckorna bara går jag är jätte trött
om dagarna när jag kommer hem frpn praktiken.
Ska göra mat till familjen sitta vid köksbordet och prata och
sen blir det lek.8 sover filip och då har jag en hel timma att
bara ta hand om mig själv :-)
Och då finns det inte en enda chans att datan är med i bakhuvudet.
jag örkar inte ha praktik och vara mamma och sen blogga om dagen det
örkar jag bara inte.
DEt jag örkar är att vara filips bästa mamma och även vara på min
praktik plats så man får ut pengar.Mer örkar jag inte.
Kan ju hända att man går en kvällspromenad i bland om vädret tillåter
men det är inte mycket jag örkar nu för nu vill jag att bebbe
ska titta ut :-)
Jag vill bli 2 barns mamma nu och jag längtar med fulla drag.
Fast gizmo får jag inte glömma han är som ett barn så
jag blir 3 barns mamma det ni det är inte alla som är det ;-)

Föra torsdagen var jag på begravning ajaj sorgligt var det.
Fast det värsta av allt som var så sorgligt så det gjorde ont i hjärtat
det var att se fredriks farmor vara så förvirad och ledsen :-(
Det gjorde så ont i mitt hjärta och se henne vara så nere.
Hon som alltid annars bruka vara glad och så vidare.
Fast vi pratade jätte mycket och hon berättade hur ensamt det var
nu och att hon inte hade någon att prata med när hon kom hem :-(
Vänner och sånt kunde hon ringa till i bland men det var inte alls sama sak.
jag tycker så synd om henne dom har ju varit tillsammans så väldigt länge.
Fast begravningen var jätte fin vist kom det många tårar både
från mig och fredrik.Jag föröskte hålla mig men då kom tårarna ut i från
näsan så det var bara lika bra att släppa ut som.
Vi var nog i kyrkan i 2 timmar men det var det värt det fanns så mycket
och höra och prata om.
Sen blev det macka och tårta på församlingshemmet.
Det var jätte mycket fölk där.
Och farfar ska ligga i lunden så i sommar blir det allt att åka dit när
man har vägarna förbi sommarstugan.

Föra helgen var fredrik o jag i Karskoga det var marknad där.
Wow jag som bara älskar marknader och stackars fredrik får följa med och
chafför men han har också börjat gilla marknader tur för mig :-)
Vi köpte i alla fall en bil till filip blixten förstås och den åkte
framåt och spelade riktigt rocknroll *härligt*
Såna bilar gillar vi :-)
Sen smet även 2 tunnika med mig hem och lite nogut förstås som
man bara måste ha när man är gravid :-)
Fredrik o jag köpte även jätte billiga blommor som kostade 25 kr st.
Blev en ute blomma 2 blommit i köket 2 i vardagsrummet och nöjd är jag
som bara den :-)

Pöss på er alla kära bloggläsare pöss pöss nu sprakar min bebis
i min stora mage :-) *myss myss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin