måndag 17 maj 2010

Memory

I dag är det sista måndagen på praktiken vad sorgsen man är :-(
Fast på fredag är det sista sista dagen då går jag på mammaledighet.
Ska bara sitta inne och vänta på att bebisen vill komma ut ,jag
längtar som en tok efter bebbe.
Ska ni inte börja gissa snart vad ni tror jag har i magen?
Det är jag själv grymt nyfiken på och veti fasen vad jag
ska gissa på ;-D
Ska filip få en vild lillebror eller ska han få
en spralig lillasyster?
En sak som jag vet i alla fall är att det är en vild
spralig bebis som bor i min mage.

Jag tycker det faksit är lite dåligt med kommentarer i min blogg så
det gör så att jag tycker det är lite tråkigt att blogga.

Resten av dagen har jag spanderat inomhus med filip.
Vi har sett på phu film i 30 minuter *spännande*
Efter det spelade vi memory han var faktist riktigt duktig på det.
Viste direkt vad han skulle göra :-) *stolt mamma*
Så vi spelade 2 gånger en gång vann ju fredrik men han måste
ju vinna annars blir han ju sur hihi *fniss*
Och andra gången vann filip *bravoo*
Jag själv vann ju ingen gång vad synd det var om mej?
Fast så mycket lider jag ju inte jag älskar ju och spela och ha kul.

Efter spelande passade vi på att spela gitarr blev massa sång.
Lilla mus akta dig annars tar jag dig.Filips favoritlåt.
Blev även emils visa och pippis visa.
Blev allt bra mycket musik.
Vilken härlig kör vi är hihi.
Men sen så gav filip upp sången då ville han ha mat.
Så det var bara att göra ordning mat för den delen.
Efter maten ville filip leka med kul ställningen som han har.
Den kan han leka med länge.

Nu i kväll har vi bara haft lite plus matte här hemma.
Gud så otrloligt bra filip är på siffror.
Sen kunde han även veta vad 2+ 2 var och även lite andra
enkla siffor :-)
Blev även att leka med fingrarna han gillar tummetott och
slickepott och resten av finger familjen :-)

Nu ska jag allt ta och bada så jag luktar gött i natt när jag
ska kryppa ner i min varma säng *längtar pöss pöss.
/mammatingleing

1 kommentar:

  1. Det är inte många som kommenterar i min blogg heller och då blir det inte lika roligt att skriva :P

    Men jag läser din blogg ofta iaf =)

    SvaraRadera

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin