torsdag 15 april 2010

Sjukhusbesök!

Torsdag i dag bara en dag kvar tills jag reser :-)
Ser verkligen fram i mot att få komma hem en svänga.

Morgonen för mig började med frukost och
sen vidare mot praktiken.
har varit en kämpig dag i dag skönt att man har slutat
nu för den här dagen.

Både Fredrik o Filip har varit på sjukhuset i dag,
Japp båda 2 på en och sama gång träffade dom läkaren.
Då kan ni tänka er att det var akut för mina söta killar.
Dom var på sjukhus besök i dag för att både filip o Fredrik har
blvit rivna ut av Gizmo bara jag som har klarat mig från det :-D
Och det var väl för 2 veckor sen som dom blev rivna ut av katten.
Filip förstår jag ju för han älskar ju och busa med kissen.
Är det inte Filip som jaggar katten så är det katten som jaggar filip
så går det runt i hemmet.
Och fredrik är den som är hemma om dagarna och försöker att
få ordning på katten när han är på bushumör ;-)
Haha fredrik är ju inte van med pälsdjur även om jag har
föröklart många gånger för honom hur man fångar in en katt
och säger så får man inte göra.
För min del är det alltid nacken man ska tag i för då kan inte
katten få något bra grep och bitas och rivas.
Men fredrik tar katten på första bästa ställe som han kommer åt
då kan ni allt tänka er att katten vinner den matchen lätt.

I alla fall Fredriks och filips sår hade blivit rött runt om och
även lite varr kom ut.
Så i dag fick dom allt gå till sjukhuset och träffa läkaen.
Och det visade sig att min man ska få äta jätte dyr pencelin nu
i 10 dagar framot hjäkla var dyr den medicinen var.
Men det ska väl kosta och ha djur?
Filip skulle vi allt vänta med i några dagar och se hur det blir.
Blir det inte bättre ska han också börja äta medicin.
Vi har i alla fall recept som jag kan hämta ut när jag är i Eskilstuna
om det inte skulle bli bättre på filips tummetot.
Hoppas inte att hans medicin är lika dyr som fredriks.

Nu söver filip en stund ska nog allt väcka honom snart
så han kan söva i natt.
Fredrik är ute med en polare och ska hämta våra lyxiga ute möbler
som vi ska ha nu till våren och under sommaren.
Härligt och sitta ute kan inte bli bättre.

I går var det onsdag då var det marknad här i stan.
Vi gick med fredriks mormor oj vad mycket
hon ville köpa till filip men vi sa nej och den här gången
hade vi tur för hon lyssnade på våran nej.
Men vist fick han sig allt en grej och det räcker mycket väl.
Fredrik köpte vykort och pressent papper i alla fall.
Kan vara hur bra som helst att ha det hemma.
Jag köpte i alla fall nogut som jag älskar det är så sjukt gott.
Även ett par jeans leggings skaffade jag :-)
Så nu har jag 2 par jeans legging och dom sitter super skönt.
Fyfan vad jag avskyr äckliga mammakläder man blir ju
20 år äldre än vad man är när man tar på sig ett par
mamma kläder :-(
Finns ju inga snygga mamma käder.
Och tar jag på mig ett par mammabyxor ser jag ut som en
anka där bak.Nej jag skippar mammakläder den här
gången igen.Andra gången gilt.
Aldrig ska jag ta på mig ett par kärings kläder
som jag inte trivs i :-(då går jag för naken och skrytter
med min stora öl mage ;-D
och självklart skulle det stå så här på min mage.
SPARA VATTEN DRICK ÖL :-)
Nej tyvär så passar jag inte i mammakläder och vad ni
andra har för smak det lägger jag mig inte i.
Så länge ni trivs så är jag nöjd då jag låter
alla gå omkring hur det vill.

Jag har även hunnit med och träffa min barnmorska den
här veckan.
Fyfan jag ska börja äta järnpiller nu :-(
Usch det vill jag inte men jag har i alla fall köpt
och börjat med dom nu.
Hjärljuden var i alla fall på 150 den här gången.
Undra vem som bor i min mage?
Otrolig nyfiken jag är vill ju veta.

Pöss nu ska jag gå pöss pöss mammatingeling

2 kommentarer:

  1. Jag tror att ni får en flicka, såg så ut på din mage =o)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst att man bara får bära katter i nackskinnet när dem är kattungar, för sen blir de för tunga och det gör för ont på dem..

    SvaraRadera

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin