måndag 5 april 2010

Påsken är över


En underbar söt bild jag bjuder på.
Våran söta son älskar alltid att vara med på bild :-)
I mörn är det allt dagis som gäller för hans del.



Hjälp mej vad sliten och tjöck jag börjar bli :-(

Snart får jag nog ta och sluta lägga upp

bilder på mej :-(

Är inte alls van vid att vara stor :-(

Räcker bara på att böja mej ner och jag är helt

slut sen när jag reser mej upp *phu*

Undra hur man ser ut i Juli? Öps :-D

Haha knasiga Gizmo som älskar att
åka i Filips dock sulky och köra race.
Han hoppar upp där själv sen väntar

han på att någon ut av oss ska komma
och köra race med honom *ski kul* :-)


Ja jag har inte varit inne här nu på ett
tag vet inte alls vart all min tid tar i vägen?
Känns ju som bara tiden riner i väg.
Tänk er redan April har ni haft besök ut av några
söta påskkäringar då?
Här har vi ju vart borta nästan hela påsk men i
går (söndag) kom det allt ett gäng ungdomar
chansar på fjörtisar som hade klätt ut sig till påskäringar
dom kom i går.Haha lite efterblivna var dom nog allt.
Skulle ju ha kommit på lördan inte söndan.
Men men mitt äckel godis fick dom allt äckliga ägg
som jag köpt på maxi smakade grymt äckligt
så det fick dom i sin påse :-)
Hoppas dom var nöjda för dom var nog helt
desperata efter godis sug.
Fick faktist en påsk bild ut av dom för den delen.

I torsdag så var jag ledig så då passade hela familjen
på att gå i påskparaden med Filip.
Det var riktigt mysigt det förutom ovädret som höll i gång.
Urk så kallt de vart.
Filip tyckte i alla fall det var kul men så fort någon stannade
i kön då blev han arg o det förstår jag ju.
När vi kom fram till torget gick vi över till Fredriks mormor
och påskade lite med henne :-)
Något som hon tyckte var kul att vi kom med en
söt påskgubbe det ni det är inte varje dag.

Fredan var bara en lugn och stillsam dag och jag kan
bara instäma mig med att låååångfredan gick väldigt
sakta hant med mycket.

Lördagn blev det att åka 10 mil till en polare som
bott här förut som skulle gifta sig och även deras
son skulle döpas :-)
Så påskafton blev en riktig mysig dag för oss alla.
Och specielt för brudparet som fick en strålande sol
på sin dag.
Det var värkligen sköj att träffa min polare har inte träffat
henne på grymt länge oj vad hon hade förändrats men
så söt hon hade blivit :-)
Det var ett kort dop och bröllop så i kyrkan gick det
fort fast tur det för alla barnen som var där hihi.
filip satt i kyrkan men han kunde inte vara tyst hela tiden.
Och sen så ville han åka hem men det fick han inte.
Så började han prata om mat och fika hehe sötnossen min.
Jätte god mat blev det också skinka frukt och
potatisgratäng kan lova att det var mycket gott.
Till barn som var kräsna serverades det pannkakor sånt
går alltid hem hos barn.
Efter det blev det tårta och kaffe gott som bara den.

Söndagen var hela dagen solig.
Härligt vi var ute jätte länge flera timmar.
Vi cyklade och lekte i lekparken.
Sen gick vi in och åt mat.
Efter det gick vi ut igen fast dena gång
med en vän så då blev det promenad.
Hennes bebis låg och sov och självklart
smittas sånt av sig på andra barn.
Så Filip somnade också och vi satt i solen
och bara njöt ut av våren :-)

Måndag är det redan i dag.
Snacka om att tiden går för fort för i mörn börjar man
praktiken igen phu kan man inte få vara ledig längre?
I dag hade vi tänkt ta en tripp till mariebergskogen men
vädret sket ju sig.
Snöade när man vaknade så fick man värdens värsta
huvudvärk och sur blev jag.
Sov fram till 1.
Så gjorde jag mat och sen bestämde vi oss för att städa
hela lägenheten så nu bor man
super snyggt i alla fall några
dagar framåt.
Och vi har kastat massa grjejer så 10 sopsäckar
något som måste vara rekord för oss.

Nu är jag trött ska bada sen söva god natt alla vi
hörs pöss på er mammatingeling

3 kommentarer:

  1. Tycker du är fin som gravid :) Vi ses på söndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Kul skrivet Cizzi. Gizmo var tuff i docksulkyn. kram Mamma o Pappa

    SvaraRadera
  3. Haha han älskar att åka race. ni får komma hit så får ni se att han gillar att åka runt :-) kram cizzi

    SvaraRadera

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin