måndag 12 april 2010

Dop

Nu är man här igen inte så ofta man örkar blogga.
Men någon gång i bland det sitter aldrig fel.

Som ni förstår säkert så har jag passerat helgen i eskilstuna
härligt och fan vad gött att komma bort en stund.
Självklart var ju min urgulliga familj med mej när
jag var hemma på en liten tripp.

Vet ni vad jag har gjort???
Något katastroff för min del.
Jag har lyckats slarvat bort kamera kabeln
som man laddar ner alla billder med :-(
*snyff*
Jag som har tagit massa fina bilder och så
nu kan jag inte ens bjuda er på en enda bild.
Ni får helt enkelt vara tvugna och hålla ut
och vänta tills ajg hittar den...

Jag har inte fått sovit ut något i helgen lika trött
som jag var i fredags så trött är man på en måndag.

Lördagen vaknade hela familjen innan 8 det var bara
att fixa till sig slänga i sig frukost och köra
mot Eskilstuna.
Självklart var man ju tvungen att stanna på vägen blev
allt en pause i Örebro skulle ha köpt en matta
på rusta men nej den var slut :-(
Otur för min del då den var både snygg o billig.
Sen fortsatte resan mot rusta fast i eskilstuna men
där hade dom inte ens fått in mattan buuu så dåligt.
Innan vi åkte till familjen var min älskade familj tvunga
att stanna till vid mega sale det hade dom fått
årder ut av mig att göra så det var bara att lydda
och se glada ut.
Jag behövde ju värkligen nya kläder så stor som jag
har blivit och det viktigasde var allt att få en
vår jacka så man inte svettas som en gris
i vinterjackan som man har nu.
Dom har så sjukt bra priser nu på mega sale.
Annars har dom ju bra priser också men
nu halva rea priset och sånt gillar min plånbok :-)
Vi var nog inne där en hel timma kan jag lugnt säga.
Och självklart blev det shopping.
Fick allt tag på en herr jacka i large skit snygg och passar bra.
Sen får Fredrik ärva den när jag har vuxit ur den.
Även jeanas leggings och en stickad söt topp hittade jag.
Hela kalaset gick på endast 575 kr billigt tycker jag.
Okej det var väl jackan som var dyrast 400 spän men
det är ingeting från vad den har kostat från början :-)
Efter all shopping kan jag lova er att jag var helt slut.
Skönt att komma in till mamma o pappa och ta igen sig.
Fast på kvällen hade jag samlat på mig nya krafter då
vart det att åka till coop.
Jag hade glömt att köpa dopkort till min gudson så
det blev panik och full fart med bilen till coop.
Tur att man hittade sig ett kort som man tyckte var
sött :-)
Sen vart det hem att söva.

Söndag dopdagen!
Söndagen beståg hela dagen eller nästan hela dagen ut av dop.
Fredrik o jag ska bli gudföräldrar till alexander något
som vi ser fram i mot :-)
Morgonen började innan 8 hos familjen filip var ju redan
uppe vid 7 och härjade med tuppen.
Så det var bara att gå upp för min del också.
Först blev det frukost sen blev det att piffa till sig inför
den stora dagen.
Usch så lång tid jag tog på mig allt måste ha varit
den där locktången som jag hittade i en låda.
Jag hade duschat mitt hår och det blev platt när
jag höll på att fixa till det.
Så jag var inte nöjd kan jag säga.
Så jag började riva runt i lådor och sånt
till slut hittade jag min systers gammla vågtång.
Och den var dammig och så och tog hjäkla
lång tid på sig att bli varm.
Så 1 timma höll man på med frissyren sen vart jag halv nöjd
de fick det helt enkelt dugga.
Kl var då 10:30 och så var jag tvungen att fixa till filip
sätta på honom kläder ast det hjälpte fredrik till med.
Sen fick jag allt fixa frissyren på honom.
Efter det var vi tvungna att åka.Filip fick allt åka med
mormor och morfar.
Usch en sak som jag glömmde kvar hemma var min kärasde kamera
jag har inga bilder från alexanders dop *snyff*
Tycker det är jätte tråkigt vad kul det hade annars varit
då alla som kom var jätte fina och så :-)
Om det är några som läser min blogg som var på dopet
får ni gärna skicka lite bilder till mig.
Alxenander var jag jätte duktig i kyrkan kan jag lugnt säga.
Men efter dopet blev han febrig och så :-(
Inget sköj för den lilla grabben men han glädje sig åt sina
fina pressenter som han allt fick :-)
Han älskade ju tåget som vi hade köpt musiken var rolig tyckte han allt.
Efter dopet blev det kaffe och tårta hjäkla vilken god tårta kan jag säga.
Jätte fin var den också.

Snart kommer lilla jag o filip till Eskilstuna på fredag tar vi bussen
och åker till eskilstuna schit vad kul det ska bli o få träffa
alla nära o kära.
Jag är lite nervös inför bussresan man vet aldrig vad lilleman
kan hitta på men håll tummarna för oss att det går bra.
Det enda jag hoppas på är att jag får sitta bredvid filip
så jag har koll på honom.
Vi båda har ju biljtter så vi är i alla fall med i bussen.

Nu får jag allt sluta skriva pöss på er alla mammatingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera som som NAMN/WEBBADRESS
Om du inte har någon hemsida/blogg så kommentera som anonym och skriv bara vem du är i kommentaren.

Om du tycker om den här bloggen följ den på Bloglovin